Var har jag spätt på normen om att alla gillar oralsex?
Jag har sagt att jag tror att det är ett vanligt inslag, inte att alla gillar det? Jag har också skrivit att det självklart finns personer som inte vill ge/få eller både och.
Oralsex är ett vanligt inslag inte minst i icke-heterosex. Men även en icke-hetero kan ju ogilla oralsex.
Du har väl ändå fått svar på din fråga, att även vi som inte är helrakade har oralsex och att det inte har med hår eller inte hår att göra.
Inte du enskilt, men i de svar som du och några andra skrivit så tycker jag att det var formulerat som att det självklara är att man har oralsex i ett förhållande. "De flesta har väl", "har haft sedan urminnes tider" osv, vilket inte har någonting alls att göra med er inställning till hår i munnen, vilket var den ursprungliga frågan. Det är liksom inte något konstigt eller udda att inte vilja ha oralsex, oavsett anledning till det, det är mest det jag tycker är viktigt att lyfta fram.
För dig har hår i munnen ingen betydelse har jag förstått nu, ja. När du uttalar dig som "vi som inte är helrakade" så förlitar jag mig inte lika mycket på att det gäller för alla. (Och varför just helrakade blev utvalt förstår jag inte, det finns ju många grader mellan helrakning och friväxande...)
Jag fortsätter att tro att det är olika för olika personer.