Ensilageanalys

millus

Trådstartare
Jag ska för första gången analysera pållarnas mat. De har förut ätit hö, men ska nu sakta vänjas in på ensilage. Men hur gör man, vart ska jag skicka? Jag läste på analycens sida att man kan kolla allt möjligt, men vilket är det jag behöver veta?

Jag har ju gamla Loppan 25 år. Hon går endas som sällskap nuförtiden. Sedan har jag tre shettisar som alla tre är runda och fina. Jag vill ju helst ha näringsvärdet så jag inte överutfodrar. Den största shettisen vill jag dessutom banta rejält.

Sv: Ensilageanalys

Ja, alltså jag analyserade inte höet förut men några som köpte av mig sa att det hade bra värden och hästarna har varit fina i hullet utan kraftfoder. Men nu ska jag alltså skicka in själv, jag vet inte vad alla bokstäver står för?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 045
Senast: Görel
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 821
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 439
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag brukar köpa hö från en och samma bonda men i år va värdet på höet extremt dåligt. Socker och energi låg ok, men proteinet var mer...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.