Jag, eller snarare vi (dotter och jag), har blivit med valp. En charmerande, glad och enkel liten individ som såklart vill vara med oss heeeela tiden Vi kommer nog under överskådlig framtid att kunna ordna våra liv så att han får vara med någon av oss för det mesta och slipper bli lämnad ensam. Dock behöver vi kunna lämna honom KORTA perioder för att t.ex. släppa ut hästarna (vill inte ha honom runt benen på dem) eller rida någon häst. Just nu blir han jätteledsen på bara någon minut, vilket är förståeligt då han bara är 12 veckor, men det är ju inte desto mindre opraktiskt. Mitt önskemål är att kunna lämna honom 10-15 min i sadelkammaren eller en box medan jag släpper ut hästarna på morgonen, och det känns såklart inte bra att han ylar när jag gör det. Tips och råd?
Den ensamhet som hittills fungerat är att vara i buren i bilen. Då kommer han till ro och somnar (har haft honom så på hästtävling då vi självklart är nära bilen hela tiden o har tillräckligt öppet för ventilation).
Den ensamhet som hittills fungerat är att vara i buren i bilen. Då kommer han till ro och somnar (har haft honom så på hästtävling då vi självklart är nära bilen hela tiden o har tillräckligt öppet för ventilation).