Ensam undulat

patsy02

Trådstartare
Vi har fått ta över en undulat som levt ensam under sina första två år. Jag tycker så synd om den och vill skaffa en till så de har sällskap av varandra. Kan man göra det? Accepterar hon en ny kompis? Vad ska jag tänka på?

Mvh/Patsy

Sv: Ensam undulat

det tycker jag absolut du ska göra. skaffa en kompis. det skadar ju inte att testa! är det en hona? skaffa en hade så blir det ett par. men håll dom då i en stor bur så de kan flyga undan om det mot förmodan inte skulle gå! men undulater, lixom de flesta husdjur, trivs inte att vara ensamma och kan helt enkelt må riktigt dåligt av det. undulater vill gärna ha en livskamrat! :)

Ja det kan du absolut göra! Man ska inte ha undulater ensamma.

Jag har aldrig varit med om att undulater inte kommer överens! Vet ingen annan som har haft problem heller. Du behöver egentligen inte tänka på någonting, absolut bäst tror jag dock en hane i ungefär samma ålder blir men du kan också köpa en gammal undulat eller en ung, tam eller otam, hona eller hane (alla dessa kombinationer har fungerat för mig). Undulater lever i stora flockar i det vilda så ju fler desto bättre. De kan faktiskt bli riktigt deprimerade utan sällskap.

Din undulat kommer bara bli jätteglad av att få en kompis!

Senast ändrad:

Tack snälla för era svar. Vi får helt enkelt skaffa en liten kompis till fågeln. Var orolig för att de kanske skulle ha ihjäl varandra, vilket mammas småfåglar ibland har gjort.

*mot undulataffären*

/Patsy

Hunnit skaffa kompis? :) Vill gärna se bild :D

Två undulater är inga problem. Däremot tre då en oftast blir utstött. Sedan fler än tre är heller inga problem :)

Eloge till dig som skaffar kompis till det lilla dunet! :bow:

Vill du ha en unge så är det bättre att köpa från en uppfödare, de är oftast tamare, undulater från djuraffärer hinner bli lite förvildade och man får en sämre start. På blocket brukar de ha massa underlater de vill bli av med också, du kan ju kolla om det finns någon ensam stackare i din närhet där :).

Önskar dig lycka till undulat-letandet! :bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 078
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: Rugge
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar