Ensam katt...

YorkWann

Trådstartare
ni som bara har en katt, hur går det?
jag kommer ju få min lilla kisse i helgen nu, :love: och fått höra från mer än ett håll att de inte trivs att vara enda katten i hemmet. :crazy:

Sv: Ensam katt...

Har man innekatt är juh en till katt att föredra om man är borta länge på dagarna (jobbar eller skola t.ex.). Men har du utekatt spelar det nog inte så stor roll...

Jag har en ensam katt. Men jag är ju hemma så mycket om dagarna så jag tror inte att hon lider så vansinnigt mycket för det. Jag tror bestämt att hon skulle må mycket bättre av att ha en kompis. Man märker det direkt när hon träffar sin bästis (brorsans katt - samma ras som min). Det är en annan sak att ha en kattkompis, helt klart.

Jag har allt funderat på att skaffa en till katt. Men eftersom den katten jag har är av en väldigt livlig ras, så känner jag att jag bör matcha henne. Hon tog ju slut på min kompis två huskatter utan vidare när jag passade dem - de låg och flämtade medans min katt sprang runt och försökte få fart på dem. Men det är inte så lätt att skaffa en till när bankkontot är tomt :-(

Jag kommer ju vara hemma ganska mycket, sa till dem som hade honom att blir han ledsen så kommer jag tillbaka efter en till. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
716
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka