Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag var också inne på den sidan härom veckan men kan inte heller hitta den nu.
Mycket märkligt!
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Nu vet jag ju inte hur mycket du vill lägga på stövlarna, men har du kollat Team Banan? De har ju ridkläder för lite större storlekar, och de har iaf två olika stövlar där vadvidden kunde fås i 43-50 cm om jag fattade det hela rätt.
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag köpte från Mountain Horse. Nu kommer jag nog inte i den längre men jag har mindre fötter än dig och nog lika breda vader.
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Tjohoo, tack! Äntligen har jag sett ett par stövlar jag kan ha tack vare dej ;)
Nu är det bara att spara ihop pengarna till dom :angel:
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Mina vader är hemska -.- Kommer aldrig hitta några utan att specialbeställa. :arghh:

mina vader har varit 48cm breda men nu är dom 46cm.
53cm hög vid knävecket och 55cm vid sidan om jag ska ha nån dressyrbåge.
hmm om nån vet nån modell får ni gärna tipsa :)
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Haha, fuller fillies var bara att glömma. De blir för korta i skaftet.
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag är ganska smal, men mina vader är väldigt breda på mitten, typ 40 cm. Däremot har jag smala anklar och knän. Jag kunde ha de vidaste Cavallo-stövlarna! Men på mig var de så stora kring knät att det såg fult ut ändå.

Jag ska prova Ariat-shortchaps istället, de finns vida.
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Vad roligt att jag kunde hjälpa till! :)

Trist att de kostar så mycket men förhoppningsvis är det bra kvalitet.
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

* kl *

Hittade måttbeställda stövlar för under tusenlappen på JT clothes
Någon som testat ?
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag hoppar in här lite fräckt. Jag är på jakt, har varit på jakt rätt länge, efter ett par Graningestövlar med vidare skaft än de "normala". Någon som vet var man kan få tag på sådana? Skulle nog nästan ge vad som helst.... :)
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag har sådana som har resår på utsidan som är bredare än vanliga.
Vilken storlek behöver du ?
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Ååå! Har missat att du skrev detta!:( Jag behöver stl 39-40, kan nog tänka mig en 41a också.... Vad är det för vadmått på dem? Hoppas hoppas hoppas!:)
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Jag har 45 resp 46 cm och dom sitter supertajt.
Men dom är fortfarande för höga eftersom jag får skavsår i knävecket. :cry:
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Vilken modell är det? Jag har provat ett par med resår på sidan och de fick jag inte ens upp till fotknölen :( Jag har 43 på vänster och 44 på höger ben. Köpte ett par normala Carlskrona Rider, har lästat ut dem ca 5 cm men får inte upp dem ändå! Funderar på att be skomakaren sätta i en dragkedja... Men är ändå lite fundersam, mycket pengar och det kanske ändå inte blir bra...
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Dom har resårfält på utsidan men jag har satt dit dragkedja på dom för annars hade jag inte fått på mej dom.
Därför kunde jag inte provat dom innan dragkedjan var dit sydd.
Och jag trodde även att dom skulle "sjunka" mer så dom skulle passa på höjden också. ..
Vilket dom inte har gjort :(
Fast jag har inte använt dom mer än max 10ggr, men jag fixar inte mer sår :mad: :cry:
 
Sv: Enorma vader - fetglömma ridstövlar?

Säger som många andra här inne... Även om du bantar ... Räkna INTE med att vadmåttet krymper nämnvärt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: Squie
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 071
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 569
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp