Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måttbeställde från samma tillverkare för ett par år sen till mina breda vader. Jag fick dem precis som jag ville, och i och med att de blev måttade så slapp jag ha resår i skaftet för att få det att fungera. Bra läderkvalitet, mjukt när man väl gått in stövlarna, och motståndskraftiga mot repor. (går inte att jämföra med MH som har bra stövlar men avsevärt sämre läder i sina stövlar). 2500 kr inklusive frakten från Italien.Kan det vara Alex´s Boots?
Jag var på GHS i år och hamnade där, dom hade supersnygga stövlar till mina korta men breda vader (40-41 cm) som faktiskt gick på utan några problem, och i lager!
Jag förstår. Jag tycker bara det är konstig utveckling. Jag var ju tvungen att sy in mina för att de inte fanns så "smala" som 37 cm. De smalaste var 38 cm i den storleken och med den höjden. Även om det är 20 år sedan så tycker jag det är en galen utveckling hos tillverkarna. Vi människor finns ju i en mängder olika storlekar, grovlekar och längder. Då borde ju tillverkarna följa det.Ja.
Alla stövlar är självklart inte 34cm som standard, det är i smalaste laget.
Om standardmåttet på en stövel är ex 36 brukar X-vide vara 1-2 cm större bara.
Några stövlar finns i större storlekar, men där stannar vidden ofta på max 40cm.
* * *
Det är i och för sig lika galet som med längden på ridbyxor. Ju större storlek ju längre ben. Hur knäppt är inte det? Den som har långa ben behöver ju inte dra större storlek i övrigt. Men det är en annan sak och hör väl inte hemme i den här tråden. Hoppas du hittar ett par stövlar som passar.
MH Richmond high rider i regular wide borde funka. Jag har till och med plats över i mina!
Jag mätte min vad nu, möjligen aningen svullen idag men då var den ca 44 cm.Smalis
Jag har 39.5 BRED i fot och 46.5 respektive 46 cmom vaderna NU...
Och då är jag inte ens svullen idag.....
Jag har ett par från Graninge med resår på utsidan, vet ej vad modellen heter, som jag låtit skomakaren sätta in dragkedja och dom kan jag få på mej dom dagar jag inte är svullen.
Enda felet med dom är jag köpte dom som storlek 40 men det visade sej vara ett par 41or i kartongen och det såg jag inte förräns jag fick dit dragkedjan eftersom jag aldrig kunnat prova dom innan då jag inte kom ner i dom eftersom jag även har höga vrister.....
Lite jobbigt en varm dag med 2 par extra strumpor och extra sula.....
Ridstövlar med elastisk snörning, tretorns t ex, ser ju ut som en perfekt stövel, anpassningsbara så man kan ha dom trots att man minskar i omfång.