enögd häst till skogsmulle/dressyr?

Sv: enögd häst till skogsmulle/dressyr?

Vårt förra sto fick en hjärnblödning av en penicilinchock och blev blind på båda ögonen. Trotts detta red jag henne en tid utan problem. Måste givetvis vara mer tydlig än med en häst som ser kanon bra.

Var även med om en häst i ett stall som jag jobbade som var engöd och hon tävlade medelsvår dressyr på denna. Vet även en häst till som är enögd och är uppe på medelsvår nivå i dressyr.

Så bara för att den är enögd är det inte säkert att den är sämre.

Min gamla sköthäst hade visserligen båda ögonen kvar men bara syn på höger. Han gick på ridskolan och var med på allt som dom andra hästarna gjorde. Inga problem i hoppning eller skogen, möjligtvis att han vände på huvudet om man kom ifrån vänster.

Haydn 977 är enögd. skadade ögat så dom plockade ur de.. Även hingsten Advokat 963 va ju "blind" på ena ögat å reds å hoppade som vanligt..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag behöver er hjälp! För att ni ska kunna hjälpa mig behöver ni höra den låååånga historien så det här inlägget blir nog rätt långt ;)...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 162
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästmänniskan Lägger denna under senior eftersom det egentligen inte är så mkt om ridningen som om känslan att få rida denna häst! Var lite tveksam på...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka