Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjuk historia...Tack alla för svar. Ska läsa igenom allt lite senare. Men här kommer köpeavtalet.
Tänk er nu ett vanligt streckat papper skrivet med bläckpenna. Skriver exakt som det står med stavfel osv. Där jag bara skriver ---- menas det att hon strykt över något.
-13 Görs kopia till säljaren Vanja
Köpavtal om hästen "hästnamn"
Dett avtal gäller ------ efter att fodervärds-avtalet går ut. --- Den 27/3-14 kommer detta köpavtal gälla. "Ras" "hästnamn" "hästens nr" kön: sto Färg/tecken: brun med vit huvud. Född: 20**-**-**. De som -- köparen Teresa köper och ingår i detta avtal. Är "hästnamn" 2000 kr + häst tillbehör sadel, träns, benskydd samt 3 st täcken 1000 kr=3000 kr som görs avbetalning på.
När första inbetalning en sker så görs ägar bytte inom ----- 1 vecka då äger Teresa hästen "hästnamn". Och jag som säljare gör ägar byttet Vanja och kommer stå för veterinärbesiktningen samt om de skulle bli återbesök till veterinären och jag som -- säljare kommer oxå att stå för kostnaderna för hovslager + stallplats fram till den 7 april 2018 och jag kommer även stå för ny sadel --------- och de som behövs inhandla till hästen. Jag Vanja kommer att sätta in pengarna på Teresas konto "konto nummer" från och med den 27/3-14. --------- ------------
Köpare
Teresa
"Personnummer"
Datum o underskrift
27/12-13
"Teresas underskrift"
Säljare
Vanja
"Personnummer"
Datum o underskrift
"Vanja underskrift"
Sååååå, vad säger ni? Hur kan advokaten ens gå på det här??
Kan tillägga att fodervärdsavtalet mellan Vanja och Teresa är skrivet med korrekt fackspråk utskrivet på datorn. Kort kontrakt men med det nödvändiga i. Varför skulle då ett köpeavtal se ut så här??
Det där avtalet är högst troligt falskt.Sjuk historia...
Det jag reagera på är att det står att när första inbetalning görs så sker ägarbyte?
Med andra ord borde då Vanja inte alls äga hästen längre?? Eller har Vanja inte gjort ägarbyte (och därmed brutit mot kontraktet?)
Hoppas dock att det inte är så
Sjuk historia...
Det jag reagera på är att det står att när första inbetalning görs så sker ägarbyte?
Med andra ord borde då Vanja inte alls äga hästen längre?? Eller har Vanja inte gjort ägarbyte (och därmed brutit mot kontraktet?)
Hoppas dock att det inte är så