Min sambo, som alltså inte är svensk, tycker att det är helt galet att man i Sverige kan ta reda på var vem som helst (nåja, med vissa undantag) bor genom en enkel sökning på Internet. Det systemet finns inte här. Jag har försökt att försvara det med att det är väldigt smidigt när man vill ha tag på folk, och att "men varför skulle någon vilja lilla mig/dig något", men känner att argumenten bleknar även i mina egna öron... Det verkar ju rätt läskigt ändå, med tanke på alla knäppgökar som finns där ute. Möjligtvis färgas min åsikt av att jag ser mycket kriminalserier på TV 
Är det här något ni funderar på? Har ni valt att inte synas på dylika sidor? För visst kan man väl välja det? Där tycker min sambo för övrigt att det är helt galet att det är en sak man måste välja att inte vara med i, alltså att standarden är att man automatiskt är med.
Jag har inte stenkoll på hur det här funkar förresten, så har jag gjort några felaktiga antaganden här så får ni gärna korrigera mig!
Är det här något ni funderar på? Har ni valt att inte synas på dylika sidor? För visst kan man väl välja det? Där tycker min sambo för övrigt att det är helt galet att det är en sak man måste välja att inte vara med i, alltså att standarden är att man automatiskt är med.
Jag har inte stenkoll på hur det här funkar förresten, så har jag gjort några felaktiga antaganden här så får ni gärna korrigera mig!