Englands motsvarighet till SSK

squarepants

Trådstartare
(Härligt att jag stavade fel på SKK i rubriken..)

Finns det någon sådan?
Eller någonstans där man kan hitta deras "lagar och regler" för avel och liknande.
SSK har ju vissa bestämmelser för hur och vilka hundar man ska få avla på, och jag skulle alltså vilja hitta om det finns någon engelsk motsvarighet till detta.

(Ja, jag är för lat för att Googla. Jag tillbedjer istället det visa och allvetande bukeoraklet ;))

Senast ändrad:
Sv: Englands motsvarighet till SSK

http://www.thekennelclub.org.uk/ ;)

Förresten, vet någon vart det står vilka hundar som blev framgångsrikaste utställningshund i England förra året. Är "lite" nyfiken på om det är bild på 1an och 2an och om de skrivit något om dem då det är hundar jag känner :angel:

Senast ändrad:
Sv: Englands motsvarighet till SSK

Bara att gå in på skk.se och kolla deras länkar till andra kennelklubbar och liknande ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 645
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 582
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vill ha hund inom ett år! Och är så otroligt valpsugen! Dreglar efter varje hund jag ser på gatorna.. Men har beslutsångest gällande...
Svar
14
· Visningar
1 882
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Det togs upp i en annan tråd, men jag tyckte att ämnet förtjänade sin egen. På promenaden imorse så mötte jag en man som (fö varje... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 083
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka