Sv: Engelska fullblodsttråden 9
Och för att de inte ska kunna lägga tungan över/bita sig fast
Galoppar min ickeblodis på sådant bett
Här har det varit lite motigt med just blodisarna fn. Eller så har jag snarare klantat till det för dom stackarna
Lilleman är det som vanligt inga problem med, har dessutom piggat på sig lite sedan han klipptes och kan göra lite hyss emellanåt.
Rejsa drog av sig båda bakdojjorna. Var totalt ohalt, så jag skrittade ut henne i skogen (det var innan kylan kom, så det var mjukt ute). När hon tappade framdojja, så hoppade hon på tre ben, så jag tänkte att hon nog skulle klara o vänta i sex dagar på hovis. Tji fick jag. Lyckades få fast guldskor med två söm på varje fot. Blev ordinerad grusad sjukhage ett tag, så skorna inte skulle lossna.
Vilket var sådär lagom kul, för ngn grusad sjukhage finns inte ännu. Har dock lilla volten, som inte används, men som det är betongplatta under. Var dock helt övertygad om att nederkanten inte var platta under, men tji fick jag igen. Gick ju inte o sätta ngn stolp där.
Byggde sjukhage med hinderstöd, och ställde ut Lilleman som sällskap i den ena. O tro fan att hästarna faktiskt stannade i hagarna, som de hade kunnat putta omkull med mulen, tills det blev snö och de kunde gå ut i stora hagen igen
.
O Stella...
Har varit skitkonstig på sistone. Studsig (vilket hon brukar vara första fem minutrarna och inte hela tiden), hoppat ett par språng och sedan tvärstannat o vägrat hoppa mer. Bokade in equiterapeuften, och tänkte att vi får kolla upp henne på klinik om de inte hittar ngt. Equiterapeften avbokade Glpga sjukdom o sen kom hovis häromdagen. Jag har ju tagit in en hovis till, pga min vanliga alltid är fullbokad, o dels inte är så jätteroad av att ta minisarna. Så den nya skodde Stella sist.
Och ja, min vanliga grät när han lyfte bakhovarna. Skodd m alldeles för korta skor, trakterna är borta o häststackaren har gått på ballarna i princip.
Fan vad trött jag blir på mig själv
Dagen efter hon blev skodd joggade vi henne lite lätt i ridhuset och jag tror hon tog dubbelt så långa steg mot vad hon gjorde innan.
GladRejsa