Engelsk på paintkille?

C

Crivi

Har haft en paintkille i drygt en månad,,jag vill rida engelskt på han ,men han slänger med huvut o vill inte alls,vet inte så mycket om han,var ett spontant köp jag gjorde.Han har varit på koträning ,vet jag.(jag kan inte rida western)
Han är dåligt musklad ,men jag har byggt upp han lite.
Är det nån ide att lära han egelsk ridning?
Jag har han till salu nu.(han är 9 år):confused:

Sv: Engelsk på paintkille?

Låter inte som någon genomtänkt köp direkt om du inte vet så mycket om honom och köpte en westernhäst att rida engelsk på ;)
Men man kan säkert lära honom engelsk ridning om du samtidigt lär dig lite western så att du förstår vad du ger honom för signaler..
Men varför ska du skola om honom om du ändå ska sälja honom???

Det är ju möjligt att han slår med huvudet för att han inte fattar vad du menar och du håller för hårt i honom om han är van att gå med mer eftergift....

Rid en lektion för en westerntränare och se om han fortfarande slår med huvudet om du ändrar din ridning...

Hej
De ska absolut inte vara några problem att börja rida engelskt på en western tränad häst. Du ska tvärtom ha en heldel fördelar. Men som sagt du kanske håller lite mkt i honom ge honom lite längre tyglar till att börja med. Men han kanske måste kolla sina tänder med. Han ser fin ut så kämpa på lite innan du ger upp. impuls köp kan vara jätte bra köp ibland.
Vad har han för stam?

Hans far heter Winning chance från Usa,sen heter hans mor Cool mackintosh från Danmark.(importsperma):o
Som jag skrev har jag en till häst att träna,,så jag tog "vatten över huvud".;)
Vi har kollat hans tänder o det såg bra ut.

Klart du kan rida annat är western på din häst. Var noga vid utbildningen bara och ha inte bråttom. Hade en inackordering här förra året som tävlades dressyr L:A, hoppning L:B, barrelrece, trail, och pleasure. Han gick även tornerspel. Väldigt allround.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 550
Senast: skiesabove
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 974
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat