Sv: eng. fullblod- spårning
Nu har jag pratat med förrförra ägaren (christel). Fick typ veta noll..=(
Hon köpte henne på Hörby Marknad 1999. När dom hade bjudit ut henne hade stått och nafsat efter alla och kickat hej vilt. Christel bjöd fem tusen, men sedan gick priset upp till nio. Men då lade sig tyvärr alla, och ingen ville ha henne. Så, ägaren gick fram till C och sa: Ta kossan för femtusen, annars går hon till slakt."
Det dom inte visste, var att "kossan" var dräktig. Kanske är det därför hon ser ut som hon gör idag, att hon inte fick tillräckligt med näring. Fölet (BellaDonna, roligt då jag heter Donna), föddes med defekta framben. De var ställda åt höger, och än idag går hon inte rent. Dom tror att hon låg fel i livmodern, för min Bella har raka ben. Sedan vet man ju inte hur hingsten såg ut.. Tydligen har BellaDonna x-large i huvud, ganska skoj då min Bella har cob.
Dom sålde henne efter ett år till Lena som jag köpte henne av. Hon hade tydligen varit en riktig bitch, sparkat sönder stallväggarna osv.. Hästhandlaren C köpte Bellan av kunde bara säga att hon passerat drygt 10 olika hästhandlare det året innan C köpte henne. Så ja..
Det var det hon kunde säga! Och att Bellan ska bli mormor i mars.. Får se vad det blir för skapelse, tänkte åka dit till fölningen!
Det med rasen visste hon inget om, så det är nog något Lena hittat på bara huxflux.