Energy Booster, funkar det?

S

Soraki

Jag har funderat i snart ett år på att köpa Energy Booster för att ge min häst innan starten på tävling. Jag tänkte kanske slå till på Falsterbo i år och köpa ett paket. Det är mkt pengar (ett paket med några "sprutor" kostar ca 500 Kr) men om det funkar så
är det verkligen värt varenda öre.
Så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av energy booster och vilken effekt det har på hästen?

Tacksam för svar :rofl::D

Sv: Energy Booster, funkar det?

Nu blev jag lite nyfiken på vad detta kan tänkas vara :angel:

Enligt foderläraren på slu: det finns inga prestationshöjande foder. De som finns är klassade som doping...

Nu blev jag lite nyfiken på vad detta kan tänkas vara :angel:

Jag tänkte att de som hade någon erfarenhet av energy booster visste det, det är därför jag inte har skrivit någon närmare förklaring :grin:.
Vad jag har hört ska det vara en produkt som ger lite extra energi till hästen hela tiden under den närmaste tiden efter att du har gett en dos. Den är laglig att använda i tävlingssammanhang och ges i hästens mun via en spruta ca 30 min innan du rider fram.

Jag bara :bow: om det funkar ! :rofl:

Enligt foderläraren på slu: det finns inga prestationshöjande foder. De som finns är klassade som doping...

Vad jag vet så är detta helt lagligt, det är i grunden bara olika sockerarter och det är ju inget fel! :grin:

Vad jag vet så är detta helt lagligt, det är i grunden bara olika sockerarter och det är ju inget fel! :grin:

Ja som sagt det finns inga prestationshöjande medel.
Socker ger energi. En energikick är inte samma som prestationshöjning...

Ja som sagt det finns inga prestationshöjande medel.
Socker ger energi. En energikick är inte samma som prestationshöjning...

Jag vet, men det är också precis det jag är ute efter :grin:

Jag var mest nyfiken.

Vad många :grin: du använder förresten!

Putt! (vill gärna ha svar ifall det finns nån som använt sig av Energy booster)...

Hej!

Det verkar som om de flesta inte är så lättlurade att de tar en salt/sockerblandning med onödiga vitaminer i och ger till hästen i tron att det ska fungera som energi..

Gör din egen sportdryck- det blir billigare och funkar nog precis lika bra. Och som redan är sagt, hade det fungerat prestationshöjande hade det varit dopingklassat!

/ Lavinia, som håller hårt i sina pengar och inte låter sej luras så lätt.

Ja, jag tycker att det fungerar bra. Men kan inte säga om det fungerar bättre än betfor. Så ett tips är att ge betfor ca 1/2 timme innan du rider fram. (perfekt att ha vid varma tävlingsdagar om hästarna har svårt att dricka borta, ett lätt sätt att lura i dem vätska dock inte alla går på den lätta men många)

Ja, jag tycker att det fungerar bra. Men kan inte säga om det fungerar bättre än betfor. Så ett tips är att ge betfor ca 1/2 timme innan du rider fram. (perfekt att ha vid varma tävlingsdagar om hästarna har svårt att dricka borta, ett lätt sätt att lura i dem vätska dock inte alla går på den lätta men många)

Tack för svaret :)!
Ja har testat att ge min pålle betfor men de har inte haft någon riktigt stor effekt på honom så jag hoppades att energy booster skulle ge honom mer.

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 137
Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: pilmen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag bor i en hyresrätt idag, har gjort sedan jag flyttade hemifrån och har ingen erfarenhet vare sig av bostadsrätt eller egen villa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 611
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka