Ja det är ju ändå mörkt större delen av dygnet ändå så vad gör det för skillnad.Ja, alltså jag menade ju inte permanent som i för alltid utan permanent som i hela tiden under vintersäsongen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är ju ändå mörkt större delen av dygnet ändå så vad gör det för skillnad.Ja, alltså jag menade ju inte permanent som i för alltid utan permanent som i hela tiden under vintersäsongen...
Då låter det som att det kanske är anslutningen mellan karm och vägg som är dålig, snarare än fönstren. Isolering som sjunkit ihop eller glipar?Tätningslister är bytta
Har en termometer som står i fönstret och en termometer som sitter på väggen det skiljer tre grader det tycker jag är i mesta laget
Det känns som att det drar mellan fönster och vägg framförallt under fönstret
Nja, det är det väl ändå inte?? Jag tycker nog att det finns en hel del dagsljus även under vintern. Tycker inte du det?Ja det är ju ändå mörkt större delen av dygnet ändå så vad gör det för skillnad.
De flesta är ju inte hemma då, de är på jobbet eller i skolan.Nja, det är det väl ändå inte?? Jag tycker nog att det finns en hel del dagsljus även under vintern. Tycker inte du det?
Man gör som man vill, menar inte att argumentera.Ja, alltså jag menade ju inte permanent som i för alltid utan permanent som i hela tiden under vintersäsongen...
Min man jobbar hemifrån.De flesta är ju inte hemma då, de är på jobbet eller i skolan.
Det är inget fel på filtar alls. Jag täcker ju mina dörrar med fleecefiltar...Man gör som man vill, menar inte att argumentera.
Men poängen med billiga filtar, hängda på två spik och snöre emellan är att det är billigt, kan användas till annat senare och framförallt att det går jättefort att ta upp och ned (om man lämnar snöret) Så att man kan ta bort filtarna om man är hemma på helgen eller om det blir varmare periodvis. Hela poängen var att det går snabbt för att slippa blockera fönster permanent.
Men jag menar inte att tjata om att folk ska ha filtar, man väljer ju själv om man orkar lägga ett par minuter på att ta ner filt i vardagsrummet när man kommer hem eller om man hellre betalar extra. Om man har råd att välja.
Och jag tänker som just de kallaste dagarna. Är det en simpel lösning att göra är det simpelt att ta bort. Dessutom kan det vara smart att ta bort vid fönstren vid soliga dagar iaf hos oss värmer det ordentligt soliga dagar.Ja, alltså jag menade ju inte permanent som i för alltid utan permanent som i hela tiden under vintersäsongen...
Ah!Min man jobbar hemifrån.
Vi bor inte så blåsigt att det lönar sig riktigt, återbetalningstid på investering kanske 30-40 år eller så. Ö-drift med vindsnurra & ytterligare solceller är dock ett alternativ vi klurar lite på. Men det är mer för själva backup funktionen vid ev störningar av nätet och egentligen inte ekonomiskt rimligt...Det beror på vad du har att kombinera med.
Och på när du förbrukar mest el.
Min sambo förbrukar mest el på sommaren då campingen är igång.
Vi bor också där det blåser enormt mycket så ett litet vindkraftverk ligger i planen.
Det snurrar ju även när det är mörkt och när elledningarna blåser ner så att vi kan få ström även då. Anläggningen har Ö-drift.
Eller så har man ett fast pris på sitt avtal.Vem vill bo så? Vem vill betala 700kr i elräkning om dagen? Smaken är som baken. Den som har råd att betala oavsett kan ju välja. Personen ifråga t.ex. betalar gärna extra för fri sikt genom sina 18 orenoverade fönster och det är väl en lika rimlig sak att lägga pengar på som något annat.
Ja hoppas personen ifråga läser ditt tipsEller så har man ett fast pris på sitt avtal.
Och betala 4 kr per kWh i ett år? Eller 3 kr i flera år?Eller så har man ett fast pris på sitt avtal.
Jag lider verkligen med dom som har avtal som går ut nu eller gick ut tidigare och inte kunde binda.Och betala 4 kr per kWh i ett år? Eller 3 kr i flera år?
Fastprisavtal har ett utgångsdatum. När den dagen kommer gäller nya villkor oavsett om man hade fast pris eller inte.
Hemskt för dom som inte kan låsa nu. Skulle väl gissa att de går och låsa på 4-6 kr plus avgifter.Ja hoppas personen ifråga läser ditt tips