Energi/protein kvot

Yayis

Trådstartare
Hej!

Måste energi/protein kvoten vara rätt om jag ger ett överskott av både energi och protein? Har letat lite i forumet men inte hittat något svar så om någon kan hjälpa mig hade det varit snällt :)

Sv: Energi/protein kvot

Kvoten är egentligen oviktig. Det viktiga är att behovet av energi och protein tillfredsställs.

Sv: Energi/protein kvot

Vad bra och tack för svaret. För jag har nämligen ett nytt hö som täcker både energi och protein behovet bra, men där kvoten blir lite för låg. Så för att få kvoten rätt hade jag i så fall behövt kompensera med kraftfoder och dra ner på höet, och det tyckte jag kändes väldigt onödigt. Men tack för svaret, då vet jag :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 326
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
442
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
644
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix