Enbart mineralanalys

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 277
E

Egonson

Finns det lab som gör det? Jag brukar använda Analycen men på deras följesedel står det där man kryssar i mineraler:
"Mineraler i komb. med ovanstående paket
Kalcium, fosfor, magnesium och kalium: 182:-"

Vad menas det, att man måste välja ovanstående (vilket är protein och energi) för att få mineralerna?
Jag har ju redan energi och proteinvärdena för höet och det känns mycket onödigt att ta dem igen.
Hittar inget på deras hemsida.

Sv: Enbart mineralanalys

För att jag AVSKYR att ringa! Hellre skiter jag i hela grejen än att gå igenom den ångesten.
Vill heller inte pracka på alla andra mina problem och få dem att ringa åt mig.

Tänkte därför kolla om ingen har en minsta aning här. Får annars klura ut rätt mailadress och maila min fråga.

Senast ändrad av en moderator:

Jag gjorde enbart mineralanalys för några år sedan, använde mig av Hjortens lab. Skrev under övriga anlayser nånting i stil med "Analys av enbart mineraler (mg, p, ca, ka) hö häst"

http://www.hjortenslab.se/dokument/blankett_foderanalys.PDF

Detta var för flera år sedan, kommer inte ihåg vad det kostade.Borde väl funka nu med, men kanske bäst att ringa/maila och fråga iaf?

Fick svar på annat forum, och Analycen gör tydligen enbart mineralanalys om man vill.
Tack ändå för ditt svar Antiqua :bow:

Det kanske är nyttigt att konfrontera sina fobier. Vad händer den dagen din häst måste ha akut veterinärvård ? Ska du maila då ?

Det var inte det tråden handlade om, inte forumet heller förvisso. Jag vet väl själv hur jag hanterar mina fobier och orkar inte redogöra för det här på internet.

Kan väl berätta, att är det något sådant måste som akut veterinär så ringer jag oavsett min rädsla. Materiella saker däremot är en annan sak för mig.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: mackan
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 602
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka