En vild bild på dobermann :)

Nupilot

Trådstartare
här är en ganska häftig bild på Santa Julf Vanilla som är mamma till min valp :O

"Nää hon e inte så farlig.."

bffdbefdc8ded7113753d2f00a4cc5ea.jpg
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

Fin.... snyggt med kuperade öron...
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

Jag kan inte tycka det är snyggt när jag vet hur djuren lider för att människor ska vara nöjda. Dessutom ser det onaturligt ut. En hund som inte ska ha ståndöron ser inte klok ut med det.
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

en dobermann utan kuperade öron är inte en dobermann för mig :) dom ska vara kuperade, enligt mig alltså :smirk:
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

vacker hund, dock gillar jag inte kuperade öron, tycker inte det är snyggt... dock är det snyggt med kuperad svans tycker jag!!!
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

här är en ganska häftig bild på Santa Julf Vanilla som är mamma till min valp :O

köpte du denna valp nyligen eller var det länge sedan? har en kompis som var på G att köpa en valp för inte så länge sen. har ingen koll på vad kenneln heter men vet att mamman till valparna hette vanilla, så jag antar att det kanske inte finns så många dobermann i sverige som heter just vanilla.. men hon ångrade sig sedan i sista minut :)
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

Göra snygg hund ju!:love: :love:
Jag bara Älskar kuperade (både öron och svans) dobermanns-en okuperad dobermann är ingen dobermann för mig:p
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

en dobermann utan kuperade öron är inte en dobermann för mig :) dom ska vara kuperade, enligt mig alltså :smirk:

okej.

Tolkar det fritt: en doberman är ingen doberman utan att man kapar öronen och svansen på dem?
Skit samma om man tycker det är snyggt.

I mina ögon är djurplågeri det fulaste som finns.
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

en dobermann utan kuperade öron är inte en dobermann för mig :) dom ska vara kuperade, enligt mig alltså :smirk:

Och det är ok att skära i en hund för att utseendet ska "vara som en dobermann"? Hemskt att man utför utseendemässiga plastikoperationer på hund. Inte ett dugg bättre än idioter som opererar in pungkulor i kastrerade hanar.
 
Sv: En vild bild på dobermann :)

snygg hund, Dobermann är helt klart snyggast med kuperade öron.Jag tycker dock inte ingreppet är värt det , vill man ha en hund med ståndöron kan man avla på det.
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp