En vecka redan

G

Grim

Förra lördagen fick vi en son :love:

Det var ingen bra förlossning, och tyvärr mådde inte barnet bra först heller - han andades inte men hjärtat slog hela tiden.
Dom fick avnavla honom fort och ta honom ur rummet där en narkossköterska började ventilera honom direkt.
Han drog visst igång en ganska stor apparat, både narkosläkare, en extra bm från bb och förlossningsläkaren var där och jobbade med honom.
Det såg aldrig jag och det var kanske tur det...
Hans ph låg på 6,8 så han fick medicin mot det också. Det berodde vad jag förstod på att förlossningen var så jobbig att han förbrukade sina reserver.

Men vi hade superhjälp och stöd av den underbara personalen på Karlskoga BB :bow:
Och jag är så tacksam att vi kunde åka hem med ett barn som hämtat sig fantastiskt och inte visar några tecken på att ha tagit skada av sin start i livet.
Samtidigt gör det att man tänker lite mer på dom som inte har samma "tur".

Välkommen till världen vår älskade Mattias :love::love::love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: En vecka redan

Grattis.:banana: Min lille pojke fick också en jobbig start, som tur var jag inte heller så medveten om det, men min sambo var. Man är så glad att de är så duktiga på förlossningen.
 
Sv: En vecka redan

Grattis Grattis! :bump:

Vad skönt att allt gick bra till slut. Sköt om varandra o visa oss lite bilder! :)
 
Sv: En vecka redan

Bilder beställda - kommer här ;)

Här är han bara några timmar gammal:
m_0.jpg


Och här har underverket kommit hem, 2 dagar gammal:
m_1.jpg


Visst är han bedårande :love:
 
Sv: En vecka redan

Grattis, han är jättefin. Ser mer vuxen ut än de flesta nyfödda tycker jag.

Visst är det underbart med underbara barnmorskor och annan BB-personal. Jag var GRYMT imponerad av dem.
 
Sv: En vecka redan

Grattis! :banana:

Vilken tur att det fanns så underbar personal som kunde hjälpa Mattias med hans jobbiga start på livet! :)

/Timsetim
 
Sv: En vecka redan

Usch vad hemskt och vilken tur att det slutade bra! Riktigt söt är han. Grattis :)
 
Sv: En vecka redan

Grattis Grim & familj !

Visst är det underbart med ett BB där det på noll sekunder alltid finns narkos- och gynläkare :bow:

Men du kunde ju hört av dig innan ni smet så jag fick en ursäkt att snusa på liten bebis :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 316
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 564
Senast: rubytoo
·
Övr. Barn Sådär, nu har vi landat här hemma med våran lilla Groda och jag har äntligen kommit mig för att slita blicken från skruttan och plita...
2
Svar
33
· Visningar
3 022
Senast: via
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp