En väldigt stolt matte idag....

Alfakrulls

Trådstartare
Idag är jag otroligt stolt över min älskling Unni:love:

Vi var ute och tränade nu ikväll på fotbollsplanen.....
Allt flöt på riktigt jäkla bra och hon gjorde precis som ja sa åt henne och man verkligen såg på henne hur roligt hon tyckte de var :) '

Och sen plötsligt från ingenstanns började någon smälla av en sådan där smällare som smäller en massa gånger, och relativt högt, och Unni har ju aldrig upplevt smällare och fyverkerier men hon reagerade knappt....

Hon tittade sig omkring, men var endå fortfarande kocentrerad på mig, och jag kunde fortfarande ha henne lös, och hon löd endå minsta komando jag gav...

Sedan kom de ut ännu fler små killar TILL fotbollsplanen där JAG var med min hund och började smälla av sådana där små fjantiga raketer som mest bara låter......de hade nog ingen alls tanke i att min hund kanske var rädd för dem eller skulle bli rädd för raketerna...små pojkar alltså!! :smirk:

De var kanske 10 meter ifrån oss, vi på ena halvan, dom på andra...först blev hon lite stressad av de, undrade mest va de höll på med och för att de såg lite läskiga ut i mörkret, men jag kunde endå lätt få kontakt med henne och hon lydde minsta vink ja sa .....och när vi gick förbi dem när vi skulle gå hem brände dom av en raket åt andra hållet, alltså motsatt riktning från oss, fast väldigt nära oss va dom ju då, och hon reagerar knappt.....hon studsade lite bredvid mig, men var endå focuserad på mig.....


Ja, hon är ju helt underbar min älskling!!
Är så stolt över henne, så ja tror inte de blir några problem för henne på nyår inte!! :love:

Min Älskade Unni!!'
HPIM0881-1.jpg
HPIM0892.jpg
 
Sv: En väldigt stolt matte idag....

Är en lika stolt husse jag över våran lilla 6månaders valpis :love:

Ungjevlarna här har smällt i tid o otid, o det flyger saker kors o tvärs sen ett par dagar tillbaka.
När det smäller så tittar valpis lite på det o sen går han vidare utan att bry sig speciellt mycket alls. Ser lite konfunderad ut vad det är för ngt bara. Men absolut inte rädd.

Hoppas med dessa förutsättningar att nyårsaftonen ska gå bra.

/Tobbe
 
Sv: En väldigt stolt matte idag....

Grattis till er båda med sådana hundar!!

Tack och lov så här nere i sydfrankrike existerar det inga smällare!

Fyrverkeri vid 12-slaget på Nyårsafton men det är allt!!

Tycker att detta svenska smällande har urartat! Kan det verkligen vara så kul????
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 955
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 682
Senast: Misiaczek
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 150
Senast: annathegreatest
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp