Sv: En tråkig upplevelse
Tjalfe!
Jag menade inget illa med det, jag formulerade mig dumt och jag ber om ursäkt för det. Du har helt rätt i att du inte hade skrivit någonstans att du
visste att! Men jag kanske kan förklara varför det blev sånt himla rabalder.
Du hade skrivit att du körde med en sele som var väl anpassad men som inte hade draglinor och inte tyckte det var något problem utan det gick så bra. Du berättade hur lite du egentligen kunde om körning men jag tror trots detta att inläggen uppfattades som att du menade att du "ändå visste hur saker o ting skulle gå till" och det var antagligen därför du fick sådan respons här på forumet som snarare stjälper än hjälper.
(En väl anpassad bröstsele kan inte finnas utan draglinor anser nog många, även om shettisarna verkar glada vid körning kan det göra ont med en sele som inte är komplett osv... kanske var det detta som gav responsen?)
Hästfolk blir ju ofta helt rabiata om de misstänker att ngn använder kass utrustning, och när de då säger att hästarna ser såååå glada ut börjar det malas vete i kvarnen och folk tänker att SHIT ALLTSÅ! Det måste vara jätteobekvämt för de små hästarna och så kommer kraftig respons istället för upplysande fakta. Alla är vi ju så rädda om hästarna att man nästan blir galen om man tror någon far illa.
Därför skrev jag som jag gjorde, just för att jag inte tycker det finns någon anledning att tjafsa om småsaker. Jag menade att folk förstår nog att du är okunnig och många tycker kanske det är jobbigt att då läsa inlägg från en okunnig som samtidigt uppfattas vara "så här är det" inlägg... Men det är det eviga problemet som finns när man uttrycker sig över internet, man kan inte se andra personers ansiktsuttryck och det kan ofta tolkas på ett sätt som upphovsmakaren inte menade. Det är verkligen DÖSVÅRT att uttrycka sig så korrekt som möjligt. Jamena detta inlägget kan du t.ex. tolka på ett sätt som inte jag menade
Men men, att påpeka såna där ofta logiska missuppfattningar stjälper mer än hjälper som sagt. Jag tror aldrig att du hade fått sån respons på en sådan fråga i verkliga livet, om du hade berättat den i en körklubb t.ex, allt blir tyvärr ofta värre än vad det är på nätet
hoppas du förstår vad jag menade nu
internettjafs är verkligen det värsta jag vet och jag är själv ingen ängel alla gånger, jag uttrycker mig väldigt tvetydigt ibland, men om jag kan undvika att hamna i tjafsdiskussioner gör jag gärna det, för det är så tjatigt att jag nästan