En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 255
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*Puttar upp lite här*

Min tösa har gått 144dygn idag :D

Tänkt att jag ska fota lite imorgon iaf, idag var jag ledig från stallet!

Hur är det med er alla andra?

Min är i 6:e månaden, inte så jättetjock än men dock har hon blivit allmänt kraftigare, väldigt rund över ryggen och baken fast jag har kämpat mig gul och blå med muskelbyggning innan hon vart dräktig, men nej det funkade inte alls bra och nu är hon precis så fin jag vill hon ska vara:D Hon tycker det fortfarande är skitkul att springa 360 km i timmen i skogen :D

Vad kul :)

Ja alltså, min har varit rundare både på sidor och över rygg. Men nu tycker jag hon blivit lite smalare men hon har blivit väldigt grinig när man ska ta na på bakre delen av magen och vid naveln, juver ibland men oftast när hon märker att jag bara är vid juver så går det bra för hon ääälskar att man är där och gör rent och det, hihii :D

Men ja, stod även och kände igår inte såå länge och visst man känner tarmrörelserna svajar förbi osv men tyckte oxå det kom någe studs mot handen, inbillning? Kände då inge mer än tarmrörelserna efter så jag gav upp. Plus att dom flesta känner efter 5-6månader och min är strax inne i 5:e.. Så det kanske var någe annat...?

Vi får se, ska ringa vet imorgon och boka tid för rektalundersökning och virusabort OM den finns kvar satt säga, tänkte försöka få ut han den 27:e då det är "vanlig" dag, ingen röd dag iaf, hihii

*lånar knapp*

Min lilla donna är idag på 180 dygn, alltså precis 6 månader. Tänka sig att hon äntligen gått mer än halva tiden! =)=)=)

Jag kan också berätta att det sparkar i magen VARJE dag. Jag har visserligen gott tålamod och står ibland och känner väldigt länge, men man får lön för mödan för rätt som det är kommer där en kick. I kväll var där extra mycket aktivitet och jag njuter i fulla drag av detta. Stoet verkar inte bry sig heller, varken om sparkarna eller att jag håller handen under magen på henne. Hon är godheten själv och är så tillgiven och tålmodig. Detsamma är hon mot sina föl och de två föl hon fått hittills är lika fina i temperamentet som hon är. Hon är en perfekt mamma. /AFF

Hon har ju haft föl innan med:P hon e kanske lite mer van än vad de ston som aldrig haft föl inna:P vet inte om det kanske spänner eller nått, därav att de inte vill man ska va där och pilla.P

Det är inte alls omöjligt att det var fölet som du kände sparka. Det var en bra beskrivning när du skrev "en studs" för det är precis så det känns. Fortsätt känna på henne så ska du se att du snart kan skilja fölsparkar från andra rörelser i magen. /AFF

Ja alltså, Pillan har aldrig brytt sig förut, det är först nu dom senaste dagarna som hon blivit så här grinig, även grinig emot kompisarna sina :P Hihii...
Ok, ja men då ska jag fortsätta och känna :D Gud, nu vart jag glad AFF, du ska bara veta vad jag går och längtar till att hon kommer in i dygn så man känner och ja OM man känner... Nu blev det mycket hopp här du :D

Ja du har det enkelt med stall på gården.. Jag får åka buss och jävlas först :(
Gud vad jag längtar tills vi fått jobb och köper gård :D

haha japp:p behöver inte ens gå ut:P:D det är bara tt öppna en dör gå lite och sedan öppna en dörr till:P sen e man i stallet:D haha
Blir mer tid emd henne på fre:D ska pendla och mysa med henne då tänkte jag:P blir ju inte mycket tid med det nu, när jag rider på andra ställen:P men ska ta mig mycket tid till henne nu under lovet:P hon kan dessutom gott lära sig at jag tar där jag ill, utan att hon surar:P

Min pålla har blivit lite mer nervig, när man rider ut och så ska hon titta på ALLT och tycker mycket är farligt, fasten hon aldrig någonsin vart så förut. Dock har hon blivit lite mer stressad i stllet, tror inte hon trivs så vi flyttar på lördag tillbaka till gamla stallet.. Ska också försöka stå och känna, vore kul om man kände sparkar :D

Jag kände också sparkar senast jag var ut.:love: Jag märker dock att hon blir lite irriterad när den sparkar som värst, går gärna ett litet varv då. Kanske det trycker på?

Måste väl nästan vara lite som för oss människor, iof vet inte jag hur det är/känns. Men ju längre in dom kommer i dräktigheten så blir dom väl mer spända runt magen och känner själva sparkarna...

Jag ska ut idag och gissa om att jag ska känna :P :D

Ok prata med vet idag.. Bokat den 4:e december då är min brud på 160dygn, detta för att han hade totalslut på virusabortsprutor och skulle försöka få in det fortast möjligast men det var omöjligt tills på torsdag eftersom det är mellandagarna och ja röda dagar då.

Men ja nu är det fixat, dräktighetskoll samt virusabort om hon nu har bebis kvar den 4:e :D:D

Haha ja det är väl klart, usch har varit väldigt trött idag...
Vart öppe sen halv åtta och bara pysslat med hästrelastering heeela dagen, kom hem 18.00!

Hämtat spån och ridit osv :P

Slänger in två bilder från idag...

Dygn 146
17144029.jpg

17144030.jpg

Sen en framifrån bild från dygn 145
17126987.jpg

kanske dags att slå ihop två trådar snart, det är exakt samma inlägg i bägge trådar och dom blir väldigt tjatiga att läsa, är jag kinkig om jag ber den lilla församlingen hålla sig till en tråd? :o

Jo förstår dig.. men ja vet inte om en del folk som är "nybörjare" hller sig i en andra tråden:P Sj är ja ju just nybörjare på detta med fölning och liknande.. ingen tvingas gå in på båda trådarna:P

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3