En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 255
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Elller så gör vi så att vi använder tråden "Bilder på era dräktiga ston" för just BILDER, sedan kan man uppdatera om info och diverså här inne som det är ment kanske?

Jag håller koll på dom flesta trådar och märkt att det blivit lite dubbelt i trådarna, lite tjatigt, JA..

kanske dags att slå ihop två trådar snart, det är exakt samma inlägg i bägge trådar och dom blir väldigt tjatiga att läsa, är jag kinkig om jag ber den lilla församlingen hålla sig till en tråd? :o

Håller med till fullo!

Vet. var ute o vaccinerade igår så då gjorde vi en koll för säkerhets skull på om hon är dräktig än o det är hon. Orkar inte räkna dygn det får nån annan smart människa roa sig med men hon ska i alla fall föla 1 juni sägs det...:p

Såhär såg hon ut den 7 dec:)

Din borde vara på 169 dygn idag, jag har en som ska föla 31 maj och hon är på 170 dygn idag om nu inte jag räknat galet förståss. Nu har de gått över halva tiden :banana::banana:

Då lär min ena vara typ på dygn 160 eller så..

Den andra är ju snart på 250 om några dagar. :D

Hon är loj, inåtvänd, grinigare än vanligt vid fodring och tycker att galopp är roligaste gångarten :rofl:

Min är fortfarande bara väldigt snäll... Konstigt vad olika dom är. Har studerat min lite och hon tillbringar numera tiden med att sova, stappla runt lite i maklig skritt och det bästa av allt.. äta. Från att ha varit total krutdurk till att somna på väg till hagen på bara ett par veckor. Flera dagar i rad har hon gått i snigelfart fram till hagen sedan ställer hon sig och sover i grindhålet så man nätt o jämt kan stänga, hon som har satsat järnet ut genom dörren och sprungit för fullt ut till höet varje morgon förr. Om det fortsätter så här får jag väl lägga henne i skottkärran och köra ut henne på morgonen :eek:

Jilly stapplar också runt och sover/äter i princip bara. När man rider är det slowmotion i skritt och trav, men sätter man galopp vaknar tanten!

Den andra är som en krutdurk, exploderar och studsar och piper, och rejsar mot allt som kan tänkas gå att hoppa över. Hon var helt lycklig idag när hon fick hoppa lite småstockar och pinnar i en hage.. :D

Hehe, tänk så snälla o hjälpsamma människor det finns!:banana:

Min var också som en krutdurk tills för två veckor sedan, då kom hon plötsligt på att hon var dräktig tror jag för över en natt blev hon bara sååååå långsam.

Haha, min var DRÄKTIG ungefär när jag tog hem henne på ca 14 dygn.

Och hon är inte mindre dräktig nu på drygt 150 :angel:

När min kom hem från hingststationen visade hon pojkvännen (nordisherre på 22 år) att hon minsann inte var ett dugg intresserad av honom längre nu när hon varit ute i den stora världen och träffat RIKTIGA män med kulorna på rätt ställe om man så säger. Snacka om sk*tförbannad hon var på honom. Det har som tur är gått över så nu får han stå nära henne igen utan att hon flyger på honom med huggtänderna utfällda i attack-läge.

Min yngsta har huggtänderna redo för ponnyvalacken ständigt sen hon blev dräktig. Hon verkligen HATAR stackaren...

**Kl**
Räknade just efter, mitt sto är dräktigt på 129:e dygnet idag. Väldigt pigg och glad. Försökte galoppera över en bom igår och det var så kul att hon satsade som det var ett hinder på dryga metern(där satt jag i min dressyrsadel). Fiff fick mage direkt, lade på sig ett fettlager som kom på några dagar och vi jobbar på att få ner det så inte benen belastas i onödan. Jag rider ca 4 dagar/vecka, mest uteridning i backarna, ibland bara skritt. Tyvärr hinns det inte mer eftersom jag har en bit till jobb. Fiff är på strålande humör fortfarande men vaktar sin mat, sin mage och mig väldigt noggrant. Ingen häst får komma för nära (har mildrats lite sista veckorna) men vilken människa som helst får stå och fjäska och skämma bort henne, det är inga problem alls..:rofl:
Jag har inte kollat om hon är dräktig sedan första kollen, hon ser mycket dräktig ut, hon ser ut som hon är mycket längre gången än de 129 dagarna.. Inte fet längre, kollar det dagligen, men väldigt mycket mage, vill ju inte att hon ska bli för tunn heller.
U

Hehe, låter ju som hon är dräktig iaf, men du ska inte göra någe mer koll lr vadå?

Jag får och väntar för fullt på att min ska komma ut, han kommer den 4:e :D

Här är en julaftonsbild på mina två älsklingar :love:
(Dygn 149)
17215204.jpg

Äntligen harvåra pollar gått 150 dygn:D haha Nu kan vi äntligen se om vi kanske kan börja känna nått:D

Min har gått 160 dygn och här känner man ingenting :p

Men på den som gått 250 dygn sparkar det för fullt.

haha:p oki, nej de e nog ganska inviduellt:P haha men vi får se.. ska ta mg tid nu i helgen och stå där riktigt länge och bara känna:P:P

Och min pålla har gått 186 dygn idag och där sparkar det vilt varje kväll då jag brukar känna på magen. Jättemysigt!! :love::love::love: Hoppas ni andra också får känna lite sparkar snart! /AFF

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka