En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 255
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kaela har gått 168 dygn idag och jag är lite orolig :(
Det syns fortfarande ingenting, och hon är helt ok med all beröring överallt inte det minsta kinkig.
Tycker ni jag ska kolla med blodprov igen eller vet kan kanske känna när dom ska ut och ge sprutan nästa gång??
Kan dom göra det ute hos mig på en vanlig uppbindnings plats?

Här kommer bilder på min brud..
Dygn 140 idag :love:

Nu har hon blivit lite av en bitch, mer och mer för var dag tycker jag, hihii
Så fort man rör bak på magen, navel/juver så blir skit grinig. Även grinigare emot sin boxkompis som sagt....

Dygn 140!
17019873.jpg

17019874.jpg

17019875.jpg

Måtte hon vara dräktig fortfarande!!

När mitt sto var dräktig förra gången började det inte anas förräns en tre månader innan beräknad fölning. Den här dräktigheten syns det mycket mer på mycket tidigare.

Är du orolig för att hon kastat skulle jag låta veterinären kolla på henne vid nästa vaccinationstillfälle.

Ha ha, ja men hon är ju TJOCK!
Om det inte blir ombetäckning så ska hon komma i form till nästa betäckning annars lär hon bara växa;)

Jag håller med Görel..

Jag är själv lite orolig men hon visar fortfarande symtom för att vara dräktig. Min vet kommer ut de 27:e och ska rektalundersöka na och är den kvar så ska hon även få sin första spruta :D

Tycker själv att hon blivit lite smalare, men det kan ju vara gräsmage som försvunnit med kanske?

För mej är det en evighet sedan, det var på dygn 53 tror jag. Men jag tror att det fortfarande är någe i na men samtidigt är jag orolig sen vi flytta till stall, då gick transporteringen skit med annat ord. Inget illa alltså mer än att hon vägra gå in så efter många om och män samt alla försök vi kunde komma på så fick vi mer lr mindre "tvinga" in na och när hon väl stod där inne så var hon hur lugn och fin som helst.

Aldrig haft dessa problem måste vara drktighetshormonerna...
Men iaf, jag tycker hon blivit lite magrare men kollar jag på bilderna från idag så känns det bra, sen att hon är lite grinig när jag tar na där bak så måste det finnas någe där, jag vet inte om jag inbillar mej men tror att hon blivit lite mer spänd över magen lr vad man ska säga?

Hon äter och mår bra, dricker som vanligt oxå :)
Testa och pendla henne idag med och det visa en stor cirkel där.

Men som sagt, min vet ska komma ut den 27:e

Det är så olika hur mkt det syns på stona, och när.

Vårt Cortezsto var i princip inte alls mkt större än normalt... men det kom ut ett friskt och fint föl ändå till slut...

Jo exakt, jag vet att många ston inte blir så mycket rundare, men min har varit rund, men funderar på om det var gräsmage med då :p

I år började det synas på mitt sto redan för några månader sen då hon började puta ut vid flanken.

Nu börjar jag undra över hur jag ska förlänga täckesgjordarna eftersom de redan snart är på sitt allra yttersta:crazy:

Detta är en bild på min tös när hon var på 77Dygn

Men som sagt, det kan ju vara lite gräsmage inblandat, lr jag vet inte?
15568096.jpg

Kollade upp när jag hade vet ute sist för UL och det var på dygn 59, så det blir ju nästan 100dygn sedan jag kollade.

Får hålla tummarna, vad kan det annars vara som hon blir grinig över när man tar där bak??
Hon är ju ganska rund alltså det är hon.. Lite "svullen" vid juver oxå samt vid naveln typ.

Jadu, jag fick ju sto när jag gjorde pendeln igår :p
Sedan även när jag gjorde det för all evighet sedan, gjorde det sist för kanske 100dygn sedan. Då fick jag fört hingst, sen sto och sto...
Så jag vart glad över att det vart en STOR cirkel igår :D:D

Men mest av allt hoppas jag att det ligger någe där i....

Mina är pendlade sto på den som får först och hingst på den som får sist. Fast där har det visat sto en gång också. Så vi får väl se.

Idag insåg jag att de vuxit mycket runt magen båda två. De är tjockare än på de bilder jag nyss lade in (som är kanske nån vecka gamla).

Här kommer lite bilder på de dräktiga stona i stallet. Först ut Mercedes på dygn 216 idag; denna bilderna är dock tagen för ca 2 veckor sedan så hon är tjockare nu:D

IMG_0016.jpg

Så ett kort från igår på nordisen Monami i hagen, dygn 206 idag:
HstarnaDec07161.jpg

New Foresten Medea blev fotad i tisdags på dygn 196, är idag på dygn 201:
HstarnaDec07003.jpg

/Kristin

I år började det synas på mitt sto redan för några månader sen då hon började puta ut vid flanken.

Nu börjar jag undra över hur jag ska förlänga täckesgjordarna eftersom de redan snart är på sitt allra yttersta:crazy:
Mitt sto verkar inte alls stor om magen, egentligen. Hon brukar iofs vara väldigt slank av sig, sällan sätta gräsmage, så nu med sin lilla utputande buk i flankerna så börjar hon se ut som en "normal" häst :D
Känner dock klart att hon blivit bredare bakom skänkeln när man rider, samt att jag faktiskt för första gången någonsin fick LÄNGA täckesgjordarna! Det ni! :bump:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3