Mysaan
Trådstartare
Jag satt och klura på varför jag drar mig för att åka till stallet. Förutom att det är extremt otrevlig stämmning där just nu. Jag har blivit feg för att rida min häst. Ja jag upptäckte det i dag. Jag älskar honom och han är helt underbar att pyssla med men jag vågar/vill inte rida ut. Och jag vet varför. Han är svår att rida ut på själv. Stannar ofta när han blir osäker och kommer vi i trav och han stannar lite häftigt så får jag ont(ondare) i kroppen. Så jag har blivit osäker på honom vid uteritten och detta är sedan vi bråka så vi gick omkull.
Jag vill ju rida och mår bra både i kropp och själ av att rida men paddocken är så hård så där går det knappt att rida och jag är dålig på att komma på övningar att göra så det ska bli omväxlande och vi inte bara harvar runt runt.
Så nu funderar jag på om jag ska sälja honom och skita i hästar eller sälja och skaffa en gammal trygg sak som mina barn faktiskt kan fixa med också. Jag kanske bara börjar bli för gammal för unghästar? Ja jag vet inte. Ville nog bara skriva av mig och få lite åsikter/kommentarer/ideér.
Jag vill ju rida och mår bra både i kropp och själ av att rida men paddocken är så hård så där går det knappt att rida och jag är dålig på att komma på övningar att göra så det ska bli omväxlande och vi inte bara harvar runt runt.
Så nu funderar jag på om jag ska sälja honom och skita i hästar eller sälja och skaffa en gammal trygg sak som mina barn faktiskt kan fixa med också. Jag kanske bara börjar bli för gammal för unghästar? Ja jag vet inte. Ville nog bara skriva av mig och få lite åsikter/kommentarer/ideér.