En säkert väldigt dum fråga.

A

ANonym_3

Har en fråga.

Kan en häst få ont i ryggen om den inte är skodd på länge. Nu pratar vi inte om månader utan kanske ett par veckor. Kan ryggen påverkas av hovarna alltså?

Sv: En säkert väldigt dum fråga.

Det finns ingen fråga som är för dum! Om man inget frågar får man ju inget veta! Som svar på din kloka fråga så kan jag bhara säga vad jag tror och har erfarenhet av, att jo visst påverkar hovarna ryggen! En outbildad klåpare som försöker verka kan förstöra en hästs rygg och kropp för lång tid tex, väl skötta hovar och ben ger en frisk häst!

Som man säger, utan hovar - ingen häst. Det kan ju påverka genom att hästen ombelasatar vikt som i sin tur belastar ryggen felaktigt.

Ja.. fel belastning på hovar kan påverka ryggen.

Tack så mycket för svar.
Ni på buke är så himla att ha ibland :)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka