När folk ska på fest av finare slag, på bröllop eller andra tillställningar är de flesta väldigt noga med vad de ska ha på sig. Det ska vara rätt klädsel helt enkelt. Men, när folk ska på begravning tycker vissa att det inte spelar så stor roll vad de har på sig och många menar då att man inte kan köpa kläder för bara ett tillfälle. Vad är skillnaden? Kan någon förklara för mig varför ett par svarta byxor/kjol och grå/svart tröja alternativt kostym är svårare att fixa än en festblåsa/kostym till en fest? Handlar det om roligheten? Att en begravning är så sorglig eller är det något annat?
Jag tycker självklart inte att människor som inte har råd ska köpa kläder för att överhuvudtaget kunna gå på en begravning och folk får såklart prioritera precis hur de vill men jag funderar på vad skillnaden är. Varför är klädkoder till vissa saker viktiga men inte till andra?
Jag stör mig dessutom på att jag stör mig på det, jag borde ju fullkomligt strunta i vad folk har på sig precis som jag gör annars.
Jag tycker självklart inte att människor som inte har råd ska köpa kläder för att överhuvudtaget kunna gå på en begravning och folk får såklart prioritera precis hur de vill men jag funderar på vad skillnaden är. Varför är klädkoder till vissa saker viktiga men inte till andra?
Jag stör mig dessutom på att jag stör mig på det, jag borde ju fullkomligt strunta i vad folk har på sig precis som jag gör annars.