N
Nozer
Den här dagen kom att bli en väldigt ovanlig, men fruktansvärt trevlig dag =)
Jag o frugan packade in oss själva i bilen tilsammans med hunden.
O begav oss ut på en liten upptäcksfärd med bilen.
Ut i delar av stans ytterområden man aldrig satt sin fot i tidigare, i jakt på bra promenadområden.
Vi kör mest runt på måfå, när vi kommer förbi en liten gård intill skogen
Helt plötsligt kommer det 2st huskys kutandes i full fart över gården och ställer sig nyfikna och tittar på oss i bilen där vi kommer åkandes.
Jag blev väldigt nyfiken, då dessa hundar är allt annat än vanliga i våra trakter.
Så jag stannade bilen efter vägen, och gick ut o tittade på dom.
Längre bort i trädgården kommer en kvinna gåendes, så vi stannar vid grinden pratar med henne.
Säger som det är, att vi har själva en husky liggandes bak i bilen, och att vi blev nyfikna när vi såg deras hundar i trädgården.
Inom kort kommer även hennes gubbe hem. O innan vi vet ordet av så är våran kille inne i deras trädgård o leker för fulla muggar med deras hundar, som var 2st tikar =)
Skitkul att träffa på andra öppensinnade huskyägare så här rent oplanerat =)
Efter en stund blev vi inbjudna på fika. Och vi har bytt telenr och ska se till att låta hundarna umgås framöver.
Efterssom även dom kör drag med sina hundar, så känns detta som en underbar chans att på sikt om det funkar bra få ihop hundarna att dra tilsammans =)
När man tittar tillbaks nu när man är hemma, så känns allt nästan overkligt.
Hade nästan gett upp tron på att det fortfarande fanns öppna, spontana, gästvänliga människor kvar.
Så träffar man på dessa helt främmande människor som var jätte trevliga =)
/Tobbe
http://hem.bredband.net/tobbe76/daemon/bilder/bilder.htm
Jag o frugan packade in oss själva i bilen tilsammans med hunden.
O begav oss ut på en liten upptäcksfärd med bilen.
Ut i delar av stans ytterområden man aldrig satt sin fot i tidigare, i jakt på bra promenadområden.
Vi kör mest runt på måfå, när vi kommer förbi en liten gård intill skogen
Helt plötsligt kommer det 2st huskys kutandes i full fart över gården och ställer sig nyfikna och tittar på oss i bilen där vi kommer åkandes.
Jag blev väldigt nyfiken, då dessa hundar är allt annat än vanliga i våra trakter.
Så jag stannade bilen efter vägen, och gick ut o tittade på dom.
Längre bort i trädgården kommer en kvinna gåendes, så vi stannar vid grinden pratar med henne.
Säger som det är, att vi har själva en husky liggandes bak i bilen, och att vi blev nyfikna när vi såg deras hundar i trädgården.
Inom kort kommer även hennes gubbe hem. O innan vi vet ordet av så är våran kille inne i deras trädgård o leker för fulla muggar med deras hundar, som var 2st tikar =)
Skitkul att träffa på andra öppensinnade huskyägare så här rent oplanerat =)
Efter en stund blev vi inbjudna på fika. Och vi har bytt telenr och ska se till att låta hundarna umgås framöver.
Efterssom även dom kör drag med sina hundar, så känns detta som en underbar chans att på sikt om det funkar bra få ihop hundarna att dra tilsammans =)
När man tittar tillbaks nu när man är hemma, så känns allt nästan overkligt.
Hade nästan gett upp tron på att det fortfarande fanns öppna, spontana, gästvänliga människor kvar.
Så träffar man på dessa helt främmande människor som var jätte trevliga =)
/Tobbe
http://hem.bredband.net/tobbe76/daemon/bilder/bilder.htm