En och samma person på många styrelseposter!

Sv: En och samma person på många styrelseposter!

Som medlem i SQHA får jag medlemstidningen som skrivit artikeln med ovanstående utdrag. Läste den med stor förvåning och undran, kan verkligen en företagsledare uttrycka sig så ?, stämmer det ?? Har tidningen vinklat artikeln ?
Jag är själv inte medlem i SRHA men har en kompis som var på årsmötet och sa att frågan kom upp där och att det ventilerades. Styrelsen hade varit i kontakt med MB och de hade rett ut sina mellanhavande, och styrelsen tog på sig sin del av ansvaret.
Har idag träffat flera SQHA medlemmar som tycker att SM och MB kommer med "skitprat " Har han verkligen sagt detta, eller är det SM som sprider dynga ????? I artikeln kritiserar man SRHAs styrelse och säger att skitprat stoppar utvecklingen, men att man snackar skit i en tidning själv är ok ???
Snacka om att binda ris till sin egen rygg.....

Nuu är du nog ute o cyklar lite....har du ingen aning om vad en tidnings arbete handlar om?? Jag tycker att det är positivt att tidningen publicerar information som en förening inte tillhandahållit sina medlemmar...
En journalists arbete är att gräva i dynga och finna sanningen...och att tidningen ifråga skulle publicera lögner eller förtal det köper jag inte!!!
Tidningen är seriös och har alltid en klar syn på vad som skrivs, dom som jobbar med den kan vara oerhört stolta över sitt arbete....och kom gärna med fler sanningar, ingen annan vill ju ge dom till oss!!!

Vi kan väl alla vara på det klara med att informationsbiten hos fler av våra styrelser är under all kritik.....

Nej, en stor eloge till tidningen som publicerat en klar och tydlig artikel om vad som pågått :bow:

Endast den som tar åt sig personligen kan tycka att artikeln förmedlar "skitsnack":smirk:

Nuu är du nog ute o cyklar lite....har du ingen aning om vad en tidnings arbete handlar om?? Jag tycker att det är positivt att tidningen publicerar information som en förening inte tillhandahållit sina medlemmar...
En journalists arbete är att gräva i dynga och finna sanningen...och att tidningen ifråga skulle publicera lögner eller förtal det köper jag inte!!! ojjj DU LÄSER NOG INTE VANLIGA DAGSTIDNINGAR....
Tidningen är seriös och har alltid en klar syn på vad som skrivs, dom m jobbar med den kan vara oerhört stolta över sitt arbete....VA BRA.... VI ÅTERKOMMER MED ALLA FELAKTIGHETER TIDNINGEN IFRÅGA HAR PUBLICERAT SENARE, och kom gärna med fler sanningar, ingen annan vill ju ge dom till oss!!!

Vi kan väl alla vara på det klara med att informationsbiten hos fler av våra styrelser är under all kritik.....

Nej, en stor eloge till tidningen som publicerat en klar och tydlig artikel om vad som pågått :bow:

Endast den som tar åt sig personligen kan tycka att artikeln förmedlar "skitsnack":smirk:
Ingen jag vet har tagit åt sig personligen, vi var ett gäng SQHA medelemmar som träffades idag på en träning och vi tycker det är tråkigt och mycket trist att vår medlemstidning är så negativ

Senast ändrad av en moderator:

En journalists arbete är att gräva i dynga och finna sanningen...och att tidningen ifråga skulle publicera lögner eller förtal det köper jag inte!!!
Tidningen är seriös och har alltid en klar syn på vad som skrivs, dom som jobbar med den kan vara oerhört stolta över sitt arbete....och kom gärna med fler sanningar, ingen annan vill ju ge dom till oss!!!

Hej igen !!!!!
Vågar du svara nu ?????
Du har ju inte svarat på några andra frågor tidigare..
Hur känns det att kritisera alla andra men inte stå till svars för något sjäv ??
[I]Nej, en stor eloge till tidningen som publicerat en klar och tydlig artikel om vad som pågått [/I]

ÖHUUUHÖ va inte du istyrelsen Då?????

Hej igen !!!!!
Vågar du svara nu ?????
Du har ju inte svarat på några andra frågor tidigare..
Hur känns det att kritisera alla andra men inte stå till svars för något sjäv ??
[I]Nej, en stor eloge till tidningen som publicerat en klar och tydlig artikel om vad som pågått [/I]

ÖHUUUHÖ va inte du istyrelsen Då?????

Du ska veta en sak...och det är att jag ALLTID vågar svara...och om du påstår att jag aldrig svarat på några frågor tidigare så är det rent skitsnack...
Jag kritiserar heller inte alla...vart har du fått det ifrån?? Vilken värld lever du i...

Jag väljer att ej gå i svaromål på vissa frågor inte utan anledning...jag gör det inte för att jag inte vågar...jag gör det inte för att; tro mig då skulle det resultera i en ack såå mycket värre informationstext än vad du nånsin kan tänka dig att få läsa i "medlemstidningen"!!!! Fast den skulle dock vara lika sanningsenlig....

JO!! Hur du nu som enligt uppgift inte ens är medlem eller involverad i SRHA???? Kommer med antydningar om mina påstådda ev. styrelseposter...är för mig en gåta...eller inte..:smirk:
Jag var suppleant i SRHA under 2007 ja!!! Och jag gjorde inte ett skit!! Jag skäms över att jag inte krävde mer information, ifrågasatte mer, gjorde mer för medlemmarna...jag kan ärligt säga iaf att jag låg låååångt utanför informationsberättigad. Jag hade också en make som fick en hjärtinfarktsvarning vilket gjorde att jag fullständigt sket i allt vad styrelser och föreningar hette..hans liv var liksom viktigare för mig....
JAG hade dock begrepp om att kliva av...:bow: och jag har lärt mig något, jag gör aldrig om samma misstag två gånger :banana:

Som en notering kan jag nämna att jag pratat med exakt 27 SQHA medlemmar under de sista två dagarna, dom är alla extremt nöjda med sin medlemstidning :bow: och de som även är SRHA medlemmar tackar tidningen för info dom borde ha fått av sin förening.....

Senast ändrad:

Jag har alltid uppfattad SM som en mycket seriös tidning och jag är fullständigt övertygad om att de aldrig skulle "hitta på saker" själva. Så självklart har MB gjort de uttalanden som publicerats.

Det är väl så att en tidnings uppgift är att publicera sånt som är av intresse för läsarna. Det är heller inte ovanligt att personer som inte på annat sätt når fram till "de sina" väljer att uttala sig för pressen när de vill ha något sagt.

Jag har under en längre tid hört rykten om detta så jag tycker att det känns bra att få höra honom berätta. För rykten kan det ju vara lite si och så med sanningshalten i. Eller hur? Trist är dock att inte styrelsen ville kommentera det hela. Medlemmarna hade säkert velat höra vad de hade att säga också.

Men jag kan förstå din upprördhet, det är ju onekligen pinsamt för sittande styrelse att det inte fungerat och blivit som det blivit. Men för medlemmarnas skull så anser jag att det är bra att MB fått komma till tals så att en diskussion om detta kan komma igång och på så sätt kanske undvika att samma sak händer igen.

Är SM SRHA´s medlemstidning ? :confused:

Vill på detta sätt ge mitt stöd till Wild Rein som jag tycker sköter sig utmärkt i den här debatten.

oj! Du kanske ska ta å läsa artikeln innan du snackar, Dock.
Det str att att det här kom upp på årsmötet,pga en medlem. det var inget styrelsen direkt ville tala om vad det verkar.
Jag tycker MB kommer med bra förslag. Han "snackar ju inte bara skit" utan skriver varfl han tycker saker å ting är fel å hur de skulle kunna bli bättre. Lite lågt att sikta insig på tidningen, Dock. Hur skulle sanningen annars komma fram nä'r styrelsen inte vill snacka? Det kanske du kan prata med din kompis om?
Varför tror du inte en företagsledare skulle kunna skriva så? Har din kompis ssagt det oxå? Tål man inte att sanningen kommer fram?
Jackpot

Som en notering kan jag nämna att jag pratat med exakt 27 SQHA medlemmar under de sista två dagarna, dom är alla extremt nöjda med sin medlemstidning :bow: och de som även är SRHA medlemmar tackar tidningen för info dom borde ha fått av sin förening.....

29? :smirk:

Senast för ett par dagar sedan efter att ha gått den enda väg som tydligen funkar *bakvägen* har jag tex fått info om att SQHA fått någon sorts dispens (inte hundra på hur långt det sträcker sig...men iaf för tävlingsgrenen longe line enligt uppgift) vad gäller longering på Greva under aprilshowen... Information som jag undrar varför styrelsen inte går ut med?

Pratade förra helgen med flera SQHA medlemmar som alla var lika upprörda och irriterade över utevaron av information och svårigheten att även komma med kritik och få vidare sina förfrågningar. Dessa innefattade bla personer med nära relation till styrelsemedlem, men som tydligen också hålls "in the dark" eftersom de inte heller visste något om dipenser...

Det gick så långt att det pratades om bojkott av SQHA's klasser på April Showen.
Varför riskera det när det bara är att gå ut med informationen???
Det är för mig obegripligt!

Jag vill bara fylla på jackpots kommentar med att MB läst hela srtikeln före publicering, för att kunna se att han inte är felciterad/missuppfattad et c, och står bakom den. Följaktligen ägnar sig inte SM åt 'dyngspridning' elller snedvridning. Det man har skrivit är MB's egna ord, precis som en seriös tidskrift skall göra.
Och jo, jag har kollat upp detta med MYCKET säker källa.
Dock, däremot är rätt duktig på att själv svartmåla utan substans.

Och till Wild Rein :bow:
/Mike

Oj, Oj, Oj. Vilken tur att man inte sitter i någon styrelse i westernsverige. Det verkar vara fullt ok att kritisera, gnälla och klaga på styrelsemedlemmar som ägnar sig åt obetalt arbete. Inte bara här på Buke utan nu ger sig även våran medlemstidning in i hetsjakten.
Va på träning hela dagen i går med. och många var riktigt upprörda av artikeln. Tror det kan bli svårt att få folk att intressera sig för styrelsearbete efter detta.
Jag vill ge en eloge till SRHAs och SQHAs styrelse som jobbar för medlemmarnas skull, tycker att ni gör ett toppenjobb :bow:

Oj, Oj, Oj. Vilken tur att man inte sitter i någon styrelse i westernsverige. Det verkar vara fullt ok att kritisera, gnälla och klaga på styrelsemedlemmar som ägnar sig åt obetalt arbete. Inte bara här på Buke utan nu ger sig även våran medlemstidning in i hetsjakten.
Va på träning hela dagen i går med. och många var riktigt upprörda av artikeln. Tror det kan bli svårt att få folk att intressera sig för styrelsearbete efter detta.
Jag vill ge en eloge till SRHAs och SQHAs styrelse som jobbar för medlemmarnas skull, tycker att ni gör ett toppenjobb :bow:

Visst har styrelsen gjort en massa bra jobb också. Men i detta fall kan du väl ändå inte jubla över vad de gjort? Att de inte använt sponsorens pengar på det sätt som de kommit överens om, är väl allt annat är bra jobb?! Så i det här fallet framgår klart och tydligt att de i detta fall gjort bort sig rejält.

Tidningen har publicerat en intervju. Inget ovanligt med det. Jag kommer ihåg att det tidigare varit mycket skriverier om t.ex. problem och avhopp inom Ridsportförbundet. Inget konstigt med det, en tidning skriver om sånt som intresserar och berör dess läsare.
Så det är väl inte tidningen som ska kritiseras, de gör bara sitt jobb.

Däremot så gjorde styrelsen ett dåligt jobb i detta fall. Och sen begår de ytterligare ett stort misstag genom att inte ta chansen att inte bemöta det.

Det bästa de kunnat göra i den här situationen var att erkänna misstaget och berätta hur de i framtiden kommer att göra för att undvika att det händer igen.

Kan inte låta bli att ge mig in på denna tråd fastän jag endast bara brukar läsa olika trådar med olika stort intresse :)

Är med i SRHA och var på årsmötet och där hörde jag en enig styrelse ta på sig allt ansvar för misslyckande med MB sponsorskap.
De sa vidare att de tagit till sig kritiken och har gjort upp handlingsplaner på hur de ska hantera sponsorer i framtiden !

Vilket jag tycker är strongt gjort, att erkänna misstagen och göra något åt för att det inte ska hända igen !

Förstår dock inte vitsen med att det kommer i SM flera månader senare, för oss som tog oss tid att åka på årsmötet fick ju veta vad som hänt och det som inte hänt, som väl var det som MB hade mest att klaga på.
Det handlande inte om som det kan tolkas i artikeln att det var något konstigt med pengarna , utan kringarrangemang med sponsor behandling. Så uppfattade jag det i alla fall.

Tycker oxå att det är lite väl magstarkt att på detta forum ondgöra sig om de personer som har engagemang, tid och vilja att jobba ideellt, vi är så många som tycker och tänker och gnäller.... men har inte det engagemanget eller tiden eller viljan att jobba utan att få något för det. Å när det då blir smutskastning som jag upplever detta, tror inte det är till någon nytta för våra föreningar.
Vem vill ställa upp och jobba ideellt och få skit för det ????

Så bra att de gjorde det på årsmötet, det är ett proffsigt agerande att erkänna misstag. Hade jag varit i deras kläder så hade jag dock bemött kritiken och berättat detsamma i tidningen. Jag tror att de hade tjänat på det.

Och visst är det alltid tråkigt med kritik. Men ibland är den dessvärre befogad, det är trots allt medlemmarnas intressen och pengar en styrelse hanterar. Och den organisation vi pratar om är en ganska stor sådan och därmed blir ansvart därefter. Så visst är det ett tufft jobb att sitta i en sådan styrelse.

Vad gäller att det publicerades "flera månader senare" så var årsmötet i februari och berörd tidning är ju inte någon veckotidning, så de har kanske inte kunnat publicera tidigare än någon dryg månad efteråt? Den utkommer väl typ varannan månad eller så, tror jag.

Till Dock. På vilket sätt är SQHA inblandad i detta?

Med anledning av Wranglers kritik av SQHAs styrelsePratade förra helgen med flera SQHA medlemmar som alla var lika upprörda och irriterade över utevaron av information och svårigheten att även komma med kritik och få vidare sina förfrågningar. Dessa innefattade bla personer med nära relation till styrelsemedlem, men som tydligen också hålls "in the dark" eftersom de inte heller visste något om dipenser...
Måste erkänna att jag inte vet vad som menas med detta...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka