Skulle ut på en mindre skrittrunda på nya hästen, jag kände att hon var glad och pigg men att det kändes bra. Har förut varit ridrädd men har tagit lektioner ett tag nu och hittat tillbaka till ridningen och har därför en häst på foder då jag vill rida mer än en gång i veckan. Hästen är helt underbar i hantering och i paddock men iaf så red jag förbi ett hus och wips så stack hon för mig i galopp..jag lyckas efter en bit att få stopp på henne och lugna ner henne. Jag är ny i området så jag hittar dessvärre inte så bra så vägen tog slut och jag hamnar vid en stor åker..inte bra tänker jag och vänder och hon skritta på men ännu en gång drar hon iväg, denna gång ännu snabbare och det tar längre tid för mig att få stopp på henne men när hon väl stannar så hoppar jag av och är helt skakig..enligt ägaren är hon en riktig familjehäst för både erfarna och oerfarna men det vette fan..Några tips på vad jag kan göra med henne? Kan det handla om ledarskap? Tyvärr gå det inte att rida i paddocken nu heller som jag annars hade tänkt, känner mig trygg där men jag vågar defintivt inte ge mig ut med henne..Vill inte ge upp henne redan men jag vill samtidigt inte hamna i "ridräddträsket" igen..Jag vill rida men vill kunna ut och lunka och galoppera när jag känner för det och när jag tycker att det är lämpligt.