En nybörjare tittar in

Sv: En nybörjare tittar in

Jag brukar ockås hålla tyglarna så, det är mycket smidigare när man är ute i skogen. Om jag håller i en äkta enhandsfattning kan jag inte släppa den handen, vilket kan behövas när man har skog överallt. Hålla med båda händerna blir aldrig av av samma anledning som jag inte rider på riktig enhandsfattning.

hihi ok, då är jag inte helt ensam då :D

*kl*

i lördes va jag och provade westernsadeln :love: den passade kalasbra m. Affes rygg och kändes mjuk och inte för liten/stor för mig :banana:

här är en bild på när en kompis provred Affe och testade sadeln
DSCN0960.jpg

Jag hoppas att du får lite hjälp av någon som kan o vet. Det ser inget vidare ut. Låt inte den ryttaren rida din häst mer. Beehöver du hjälp hör av dig till oss. EWR.nu Ha de bra

bilden är tagen bara efter dom första varven :D då brukar inget se perfekt ut, hehe
jag rider dock på långa tyglar, då jag har ridit på stång i över två år (fast blankt kandar då..)

Hi, va bra. De låter som du vet vad som e ok. Kommer du på tävlingen den 5 april? Hoj

du kan se mina små försök på forumet med bilder :)
tävling vart?? varför just den 5 april :( ska på gångartstävling i tingsryd och fota då

Det är inte ovanligt att korsa tyglarna. Jag har ridit så nästan hela tiden men då har jag ridit på tränsbett och en hand.

Är hästen van att ridas på stång?

okey :D *pustar ut*

aa, har som sagt ridit på stång ca 2 år (fast på blankt kandar då)

Det ser jättebra ut Wippos. Kul att fler med Islänningar nosar på western. Själv letar jag sadel, få se vad vi hittar. Fördelen jag har är att Edall redan är utbildad då förra ägaren var western ryttare och det passade honom bättre.

Själv kommer jag lägga "islandstänket" på hyllan, det passar inte honom och inte mig så här blir det oxå island goes western :D

BTW jag håller tyglarna som dig oxå.

jag tycker jag börjar se fler och fler islandhästar sadla om nu (här på buke då) och även några få som man känner. de är riktigt skojj!

*kl*

nu är sadeln köpt och hemma!
vilken skillnad i sits från min supermjuka wintec! jag får allt härda mig!
detta är en Arabian, 14" med semi quater- bom :)

har lånat en rund arab-padd som passar, men skulle vilja ha en kantad.
vad tror ni? Denna är 27 cm lång och dom flesta kantade är 32*32 - blir det för stort? jag är ingen hejjare på att sy om och så, men kan kanske lämna iväg den och få den omsydd och nerkortad?

när jag ändå är igång på paddar här, någon som vet bra sidor för ullpaddar?

Bild080.jpg

Tack alla som har varit snälla och hjälp mig med svar på alla mina frågor :bow:

Tjolahopp Wippos
Nu har även jag hittat en vettig sadel som funkar. Blir stor skillnad på Edalls spinn när man sitter lite mer stadigt än man gör i en Globus gloi. Han är riktigt duktig på att spinna även om det inte går jättesnabbt, men tur är väl det annars lär man väl bli riktigt yr i kolan :D

I sommar ska vi på ko-clinic på Kungsvikstorp. Edall gillar nämligen att jaga hjort och fösa både katter och höns så kor kan nog bli riktigt skoj. Och nu är det ju vår :bump: så då är det ännu roligare att träna och rida ju

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Western Eller hur ska jag uttrycka mig... Jag är själv ryttare sedan mååånga år men nu har min pappa köpt sin första häst. Och det är ett paint...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: anniequarters
·
C
Western Nu har jag bestämt mej att jag ska gå över till western men fy vad dyra westernhästar är!! Jag har en budget till ca 40 eller strax...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
14 925
Senast: Syrran!
·
P
Western Jag har en islandsvalack på 16 år, som jag haft i 2,5 år nu. Han är bara tregångare och jag är ingen islandsryttare så det har varit...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: *pilturs matte*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama