En naken & en "vanlig" ?

G

Guinea

Hejsan! Jag undrar om man kan ha ett "vanligt" marsvin & ett naken marsvin tillsammans ? Jag tänkte dom nakna är ju större tycker jag också.

Och så undrar jag, jag ska ha kalas för mina marsvin & jag kankse skulle bjuda en annan marvins hane

tror ni det går ?

Och hon jag har kalasset med har 2 kanin honor hur tror ni det går att släppa i hop en kanin hona med dem elelr asså på kalaset ?

Tacksam för svar :)

Sv: En naken & en "vanlig" ?

Låt bli ihopsläpp med andra djur än dom vanliga flockmedlemmarna om det bara är så kortvarigt som över ett "kalas". Det ger inte djuren någon glädje utan bara störjer runt i flocken för dom!

Hejsan! Jag undrar om man kan ha ett "vanligt" marsvin & ett naken marsvin tillsammans ? Jag tänkte dom nakna är ju större tycker jag också.

Och så undrar jag, jag ska ha kalas för mina marsvin & jag kankse skulle bjuda en annan marvins hane

tror ni det går ?

Och hon jag har kalasset med har 2 kanin honor hur tror ni det går att släppa i hop en kanin hona med dem elelr asså på kalaset ?

Tacksam för svar :)

Det går utmärkt att ha nakenmarsvin (SKINNY) ihop med vanliga. De är dock lite mer "lättskadade" för bett eftersom de saknar päls. Skinny är inte större än vanliga marsvin.

Att ha skinny med vanliga marsvin är inga problem, men du kan inte släppa ihop okända äldre djur tillsammans "över kalas". Det stör flocken och den rangordning som redan finns och inget av djuren kommer tycka att det är särskilt roligt med en tillfällig ny flockmedlem som det ska tuktas med. Speciellt hanar är väldigt revirkänsliga och slåss gärna.

Senast ändrad av en moderator:

Att ha skinny med vanliga marsvin är inga problem, men du kan inte släppa ihop okända äldre djur tillsammans "över kalas". Det stör flocken och den rangordning som redan finns och inget av djuren kommer tycka att det är särskilt roligt med en tillfällig ny flockmedlem som det ska tuktas med. Speciellt hanar är väldigt revirkänsliga och slåss gärna.

Håller helt och hållet med. Låt dom hålla sig i sina vanliga flockar, det är bäst för dem.

tror ni det går ?

Risken att det blir ett rejält slagsmål med skador på djuren är nog betydligt större än chansen att det blir ett trevligt "kalas"... :crazy:

Liknande trådar

Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 387
Senast: pimy
·
Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: ainasoja
·
Övr. Djur Hoppas att det finns några kanin-kunniga personer här som kan hjälpa mig. Har en 5-årig dvärgvädurs-hona som jag hade tillsammans med...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Lunketuss
·
S
Övr. Djur Vad ska jag göra !? Har 2 marsvin, köpte en tidigare än den andra och då hade vi till en början dem i samma bur, den ena fick dock ej...
Svar
16
· Visningar
2 000
Senast: glee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?