En mat fråga till=)

M

mettla

Nu har jag äntligen fått hem min lilla kissekattunge. Min andra katt Yatzy var inte fullt lika nöjd som jag, men nu är vi allihopa störtförälskade i lilla Stella!:love:

Men eftersom jag bara har haft en katt innan så är jaglite osäker på hur jag ska göra med maten. Yatzy får Royal canin indoor och Stella får kattungefoder, men som det är nu så äter Stella nästan bara Yatzys mat och tvärtom och Stella är lös i magen.
Katterna får mat på morgonen och kvällen, men jag undrar lite hur man ska kunna se till att den stora katten inte äter upp ungens mat och blir tjock??:crazy:

Tacksam för tips!:bow:

Sv: En mat fråga till=)

Jag vet faktiskt inte, våra katter är så konstiga så de vet vems mat och matskål som är vems, och de rör aldrig varandras mat... Men vi har ställt maten på olika ställen, så de har varsin matplats, det kanske hjälper? Och när ni är hemma, vakta matskålarna och ge katterna bannor om det äter fel mat. Kan ta lite tid kanske, men det borde gå...

Sv: En mat fråga till=)

Okey.
De har redan maten på olika ställen, men jag får väl ta å bli lite hård på vems som e vems! Tack för tipset!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi har en 12 årig honkatt som är vår lilla älskling och hon är väldig bortskämt. Hon får alltid det bästa (enligt veterinären men inte...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Thunderjaw
·
Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 972
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Vår 3 åring är en bondkatt modell större, mamman har norsk skogs katt nära i släkten och yngre syskonen + mamman är långhåriga. Vår är...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 165
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄