En månad utan min kisse...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Barret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 360
B

Barret

Måste bara få skriva det här...
Jag är så orolig så jag håller på att gå isär. Min lilla älskade gammelkatt har nu varit borta i närmare 1 mån. Det är mkt olikt honom. Jag är livrädd för att gå ut och söka efter honom, är så rädd för att jag ska hitta honom överkörd eller liknande. Den risken finns eftersom vi bor praktiskt taget i mitten av tre stora vägar (Nynäsvägen, Gudöbroleden och Torfastleden) där folk kör som tokiga.
Jag har varit dum nog att inte tatuera honom i örat också... :mad:
Var bara tvungen att få uttrycka min oro någonstans.

Sv: En månad utan min kisse...

Stackare. Det är jobbigt när dom försvinner så där. Fast det behöver ju inte ha hänt något. En av mina katter försvinner ofta bort nån månad. I början var det jättejobbigt, men nu har jag vant mig.

Mia.

Tack för uppmuntran!
Det är vad jag hoppas på, att han bara tagit en förlängd semester alltså. Men det är väldigt ovanligt för honom att vara borta en längre tid. Han är vanligtvis väldigt hemkär. Nåja, man får hålla tummarna och hoppas...

Men du letade väl efter honom i början? Man kan ju inte låta bli att leta efter katten för sin egen skull - han kan ju ligga skadad och behöva tas om hand, i synnerhet med stora vägar i närheten.

mandalaki

Jo, jag gick runt och letade. Ropade på honom och spanade hela tiden längs varenda väg jag befann mig på, men ingenting... Det gör jag fortfarande även fast jag uppriktigt sagt börjar tro att det är hopplöst.

Usch, vad jobbigt. Det är väl bara att hoppas att inget hänt honom. Inte för att det är så lätt... Hoppas det löser sig!

Katter brukar ju vilja gå undan när de vill dö , eller mår dåligt också.. om han är gammal ( som du skriver ) ..

men jag hoppas förstås att det inte är så!!

Hoppas han kommer hem snart igen!

Tackar. Jo, vår förra katt som försvann gick mest troligt iväg för att dö, hon hade något i magen som inte ville ge med sig, hon gav sig av och kom aldrig tillbaka strax efter att vi hade märkt av det (innan vi hann ta henne tillv eterinären). Men jag hoppas att så inte är fallet nu. Min Kim (han som är borta nu) är ca. 10 år så han är väl inte uråldrig men...
Var ute och letade efter honom igår kväll. Hittade inte katten men däremot fler orsaker att vara orolig. En räv smög omkring och förföljde mig och de av våra katter som valt att hålla mig sällskap och det var någon som var ute och sköt i skogen... Suck, ska ut ikväll igen och leta.
Tack för alla vänliga ord av uppmuntran!

jag har 8 katter men man märker ju självklart direkt om någon är borta längre än vanligt.. man saknar den och letar efter den lika mycket i alla fall..

*håller tummarna för din Kim*

Jo, själv har jag 6 stycken små raringar. Och jag vet att jag inte skulle kunna vara utan en enda av dem.
Vår honkatt brukar ju kunna vara borta nån vecka i taget så henne börjar man inte oroa sig för i första taget men hannarna är oftast väldigt hemkära. Börjar nästan undra om Kim flyttat till ngn annan. Han blev inte så glad när både jag och min mamma var borta så mycket, för att inte tala om att han inte fick vara i min säng (mängder av fästingar som man inte direkt vill sova med).

vi har en hund i sängen ( med massor av fästingar :crazy: ) men katterna har andra platser.. men ibland på huvudkudden. Det råkar bara vara så att hunden är en border collie som vallar katterna ur sängen.. :D

Vi har nästan blivit imuna mot fästingar.. de är så många att det inte går att ungå.. ja gbrukar tänka att det inte är värre än att ligga på en gräsmatta. :D

:D Bra idé!
Jag har svurit på att om Kim kommer hem igen ska han få sova hur mycket han vill i min säng, med eller utan fästingar.
Jag måste säga att det känns så bra här på Buke. Man får så bra stöd när man är nedstämd eller orolig. Det är så skönt att man kan skriva om sina bekymmer och att det finns människor som du som hjälper en att hålla hoppet uppe.
Till dig och alla andra som verkligen bryr sig:
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

jag brukar tycka att det nästan inte är några som läser mina inlägg.. för att jag är så ointressant.. :o eller något.. skulle det varit någonn annan skulle det varit annorlunda.. men men.. visst är vet bra att hitta stöd när dt är jobbigt!!

Vilka grenar brukar du vanligtvis skriva i? Jag känner det som om jag är överallt på forumet. Har för många saker jag intresserar mig för. Och alltid finns det ju ngn intressant dispyt på Barock-forumet...

lite var stans.. men jag läser väl mest..

Nu är det rätt mycket på en tråd om travare ( som vanligt ) och den följer jag noga! :)

(den där om varför alla ridtravhästägare lever på hoppet eller undantagent)

Hmm, den tråden borde jag kolla upp. Jag är ju en av de där ridtravhästägarna...

jag med.. :)

Senast ändrad av en moderator:

Japp, det är finfina hästar. Han och mina katter är mina ögonstenar. Har du vbl?

jag har en 18 årig gammal vbl travare ( som har varit ridhäst sedan han var 9 år ) och faktiskt ett hbl också.. men travaren är coolast! :cool:

Barret och Guatemala - PM:a... Ämnet här är ju Barrets försvunna katt.

mandalaki/moderator

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 746
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hjälp. Jag behöver bara få ur mig. Fast jag har pratat med mina närmaste anhöriga så rinner det bara över. Igår fick jag veta att en... 2
Svar
22
· Visningar
2 705
Senast: Wembley
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 863
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka