En lösning på ett trist problem!

bettysmatte

Trådstartare
Har ända sedan vi flyttade in retat mig lite på den min mystiska "halvvägg" (ja, det heter säkert något helt annat ;)) och inte riktigt vetat vad jag ska göra med dem. Idag är problemet löst, tycker jag i allafall. Lösningen blev IKEAs stjärndraperi, och jag tycker att det blev riktigt snyggt. Vad tycker ni?

Två bilder tagna med olika inställningar på kameran:

PB020008.jpg

PB020009.jpg

Sv: En lösning på ett trist problem!

Det verkar som om det bara är jag själv som tycker att det blev snyggt :angel:;):D!!

Hyr du eller äger du lägenheten/huset? Äger du det så är ju slägga en annan lösning:angel:

Äger huset, men ärligt talat så ORKAR jag inte med att ta bort mellanväggen och sedan lägga nytt golv.

Jag tycket att det är lite charmigt med små "avvikelser" som din halvvägg :D Klart det kan ställa till när man ska möblera, men å andra sidan får jag för mig att ditt rum hade varit tråkigre utan den. Bra för dig att du kom på en lösning :laugh:

Ärligt talat har jag vant mig, och var skulle "hundsoffan" stå om inte halvväggen fanns ;)??? I början tyckte jag att den var helgräslig, men nu vill jag bara hitta något sätt att använda den här väggen på så att det blir lite roligare.

Ja :)! Det hade väl varit något. En bar med barstolar runt. Hade kanske varit riktigt snyggt. Fast undrar om hundarna klarar av att sova på en barstol...:D?

Det blev ju en riktigt bra lösning. Men i längden kommer du nog att ledsna på lampstjärnor :D

Men om du inte vill ha en halv vägg och inte riva den så kan du göra en helvägg av den i stället? Bygg vidare upp mot taket bara.

Riv skiten, bygg upp och fäll in "fönster" eller nått annat fräckt? Ett stort runt fönster tex?

Fast det bästa är ju att öppna upp (och lägga nytt golv)....

/fili som föredrar ljusa öppna hem.....

Häftigt med stjärnorna, iaf tills du kanske tröttnar. :)
När du tröttnar tycker jag hundarnas soffa ska flyttas och så köper du en skiva av önskad form och trä som du skruvar fast på halvväggen och så köper du in barstolar och hyllor för glas och flaskor - Taaadaaa en bar! :D

Snor inte mycket yta och ingen ser att det egentligen är en halvvägg utan ser ut som ett enda stort rum som är lite avskilt med en bar i mitten. :)

Jag hade också kört på "baralternativet" eller tagit bort väggen helt.
Stjärnorna ger (för mig) ett plottrigt intryck och något jag snabbt skulle ledsna på. Men så länge det fungerar för dig är det bara att köra på!:)

Jag hade "breddat" väggen lite - typ 20 cm eller nåt, o gjort infällda kubhyllor i väggen... o lagt en snygg skiva ovanpå...

Men det är ju bara jag - som är fullkomligen förälskad i "infällda" hyllor, framförallt i typ trappor o andra fiffiga ställen där det oftast är gipsvägg o då egentligen bara att "skära ut" ett hål i gipset o trä in en kubram o sätta fast...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 453
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2