En liten undersökning

Sv: En liten undersökning

Modem :mad:
Tätorten har fått ADSL och det är väl det bästa vi kan hoppas på också men vår telestation ligger inte med i planerna för utbyggnad så det blir nog till att fortsätta harva med modemet ett tag till...
 
Sv: En liten undersökning

BBB 10mbit.

Enda ordentliga bredbandet :smirk:
 
Sv: En liten undersökning

Telia ADSL 8Mbit.
Känns skönt att man kan ha "bredband" även på landet. Jag har mystiskt nog haft bredband (fast då var det inte direkt några hastigheter på de grejerna..) bra mycket längre än vad kompisar i stan har haft.
 
Sv: En liten undersökning

Knapplån

Till er som säger att ni har 8/24Mbit adsl/adsl2+:
Sure, ni har 24Mbit ner, men knappst upp, där är ni låsta till 0,7-1. Och uploaden har större betydelse än många tror.
 
Sv: En liten undersökning

Telia ADSL 500 (0,5Mbit)
Kan ha upp till 8Mbit, men tycker inte det är värt dom pengarnar!
 
Sv: En liten undersökning

Vi har Bostream 5 Mbit, vet inte vad tjänsten heter. Skulle mer än gärna vilja ha BBB 10 Mbit men det vill inte föräldrarna i och med startavgiften.

/Erica
 
Sv: En liten undersökning

100 Mbit/s direkt uppkopplat mot sunets gigabitnät via "studentnät"
 
Sv: En liten undersökning

Jag har Webtechnord, modemet klarar bara 8 mbit men jag har mycket mer på linan, hur mycket vet jag inte.
 
Sv: En liten undersökning

Renkött skrev:
Knapplån

Till er som säger att ni har 8/24Mbit adsl/adsl2+:
Sure, ni har 24Mbit ner, men knappst upp, där är ni låsta till 0,7-1. Och uploaden har större betydelse än många tror.
Ha ha, det går att köra lika snabb upload som download, tekniken finns men jag har lovat att inte avslöja hur jag gjort för då riskeras stabiliteten i nätet påstår dom.
 
Sv: En liten undersökning

Renkött skrev:
Knapplån

Till er som säger att ni har 8/24Mbit adsl/adsl2+:
Sure, ni har 24Mbit ner, men knappst upp, där är ni låsta till 0,7-1. Och uploaden har större betydelse än många tror.

Nja, uploaden har bara egentlig betydelse om någon annan tankar ifrån mig. När man hämtar data skickas bara ACK-paket (om det är TCP-trafik, kör man UDP blir farten (iaf teoretiskt) högre), och för ex ett 8Mbit nedströms DSL-abbonemang räcker 0,7-1Mbit ut gott och väl till för att få maxfart in. Och tro det eller ej, jag är mer intresserad av att hämta än lämna på nätet.
 
Sv: En liten undersökning

Det där beror ju lite på. På ett företag med en 24/1 Mbps där folk mest surfar är kan det bli tämligen fel. Och sitter nån och plockar sådär 0,5Mbps av din upload har du ju knappt nåt kvar till ACK paket. Och hela "filesharingen" blir nästan menningslöss om alla sitter på 8/0,7. Njää, hellre en 4/4 uppkoppling då.
 

Liknande trådar

Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
3 598
Senast: Ninnurur
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 095
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 317
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp