En liten fundering

Chili

Trådstartare
Jag har länge funderat över uppvärmningen på distanstävlingar. Brukar det finnas ridbana, eller rider man på kringliggande åkrar eller vägar? Ibland är det väl väldigt många anmälda, hur får alla plats när de ska värma upp? :)

Sv: En liten fundering

För det mesta rider man runt på ett fält. Jag brukar inte uppleva det som trångt alls. Man får ju däremot tänka sig för, och inte rida för nära nån annan.

Beror väl alldeles på vart man rider, finns det inga fält kanske det finns en grusväg eller en paddock. Det är vad som.

De som inte rider för placering utan vill göra en lugn godkänd ritt brukar inte värma upp så mycket. Det funkar bra att skritta iväg bland de sista, skritta de första 10 minuterna och sedan börja trava lite lugnt.

Är inte risken att hästen vill hänga med de andra och sträcker sig stor då? Visst ska man ha koll på hästen men flockbeteendet är ju starkt hos de flesta... Eller brukar det vara många som skritt-startar?

just därför värmer jag alltid upp i alla gångarter, man vet aldrig hur hästen reagerar! jag skulle aldrig förlåta mig själv om hästen gjorde ett glädje skutt i början och sträckte sig bara för att jag är lat och inte vill värma upp ordenkligt!

Precis min tanke :) Känns ju jättefel att inte värma upp ordentligt oavsett tävlingsgren.

just därför värmer jag alltid upp i alla gångarter, man vet aldrig hur hästen reagerar! jag skulle aldrig förlåta mig själv om hästen gjorde ett glädje skutt i början och sträckte sig bara för att jag är lat och inte vill värma upp ordenkligt!

Samma här ! Man ska alltid ta det säkra före det osäkra.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: ameo
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 464
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar