En liten fråga...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Miss Lion
  • Startdatum Startdatum
Sv: En liten fråga...

Hmmm... Kan det ha varit slutet av 90-talet, kanske ? Det var jag och ett finskt par som jobbade ihop då jag var där.

Ja, det var det. Minns inte exakt vilka år det var.

Jag bodde i det gula huset, gjorde du också det? :)

Ja, det var det. Minns inte exakt vilka år det var.

Jag bodde i det gula huset, gjorde du också det? :)

Japp, det gjorde jag... På övervåningen.. Satan i gatan, vad kallt det var där !! :eek:
Stack därifrån pga andra orsaker än hästarna...om man säger så...:angel:

flakuppfödda hästar har jag bara hört negativa saker om...
Även om dom gått ihop med andra hästar.
Dom verkar tappa respekten helt.
Tycker att de borde vara tvärtom.

Min häst Mr Moose Is Loose "Moses" :love: Var uppfödd på napplaska några dagar då hans mor avled efter några dagar o hör nu hans far är Speedy Tomali MEN "Underbarare" häst Moses alltså FINNS inte på denna jord. Så det du skriver stämmer alltså INTE alla gånger!!!

Under hans uppväxt har jag blivit varnad många gånger då många sagt avliva denna häst det kommer aldrig bli något av han då han var moderslös mm mm De sa t om att han skulle bli folkilsken mm MEN han har INTE bitit många i sina dagar :smirk:. Nu är han 12 år o är fortfarande suuuuper snäll. :love:

Min hovslagare blev attackerad av en travhingst när hon jobbade i ett travstall. Han bet tag i hennes arm och tryckte ner henne i golvet. Släppte alltså inte. Har sett hur hennes arm ser ut nu, inte vacker. Huden är helt skadad och full med hängande död vävnad...
Hur gick det med din arm? Vilken tur du hade! Det visade sej för övrigt att den hingsten hade en hjärntumör som gjorde att hans temprament spökade. Det var alltså inte en frisk häst som gjorde det. Jag tycker annars att en häst som är så pass hanterad av människor inte ska bete sej på det sättet.. Han kanske inte heller är frisk, vet vet?

Min hovslagare blev attackerad av en travhingst när hon jobbade i ett travstall. Han bet tag i hennes arm och tryckte ner henne i golvet. Släppte alltså inte. Har sett hur hennes arm ser ut nu, inte vacker. Huden är helt skadad och full med hängande död vävnad...
Hur gick det med din arm? Vilken tur du hade! Det visade sej för övrigt att den hingsten hade en hjärntumör som gjorde att hans temprament spökade. Det var alltså inte en frisk häst som gjorde det. Jag tycker annars att en häst som är så pass hanterad av människor inte ska bete sej på det sättet.. Han kanske inte heller är frisk, vet vet?

Nu hade jag en tjock vinterjacka på mig så det blev mest bara ett litet skrapsår på armen... Men det är en liten "knöl" under skinnet och jag har ingen känsel precis där.
Jag är glad att det ändå gick som det gick, när man hört av andra här som fått hjärnskakning och sår och brutna revben etc...

Min häst Mr Moose Is Loose "Moses" :love: Var uppfödd på napplaska några dagar då hans mor avled efter några dagar o hör nu hans far är Speedy Tomali MEN "Underbarare" häst Moses alltså FINNS inte på denna jord. Så det du skriver stämmer alltså INTE alla gånger!!!

Under hans uppväxt har jag blivit varnad många gånger då många sagt avliva denna häst det kommer aldrig bli något av han då han var moderslös mm mm De sa t om att han skulle bli folkilsken mm MEN han har INTE bitit många i sina dagar :smirk:. Nu är han 12 år o är fortfarande suuuuper snäll. :love:
Skrev att jag bara hade hört negativa saker om dom. Nu har jag hört något positivt oxå!!!
Va bra!!
Du sa att den flaskfödd i ett par dagar?
Fick den en amma sen eller?
När präglas dom?

Nu hade jag en tjock vinterjacka på mig så det blev mest bara ett litet skrapsår på armen... Men det är en liten "knöl" under skinnet och jag har ingen känsel precis där.
Jag är glad att det ändå gick som det gick, när man hört av andra här som fått hjärnskakning och sår och brutna revben etc...

Pust, vilken tur du hade! Har du hanterat denna hästen efter det? Jag vill gärna se mej själv som en tuffing, men jag hade nog ändå varit rätt så osäker. :crazy: Eller så hade min tjurskallighet kommit fram och mitt jävlar anamma hade tvingat mej att överkomma det. jag vet inte.
Hoppas bara att det blir bra för dej!

Pust, vilken tur du hade! Har du hanterat denna hästen efter det? Jag vill gärna se mej själv som en tuffing, men jag hade nog ändå varit rätt så osäker. :crazy: Eller så hade min tjurskallighet kommit fram och mitt jävlar anamma hade tvingat mej att överkomma det. jag vet inte.
Hoppas bara att det blir bra för dej!

Nope, jag har inte rört honom sen dess... Tror inte ägarna vill ta risken att nåt händer igen..

Hade jag kunnat så skulle jag slagit honom gul och blå, men nu hade man bara i tankarna på att undkomma och överleva på bästa sätt. Efteråt var jag arg så det rök !! Samtidigt var man väl lite halv-chockad oxå. Att se den blicken... Jisses !

Japp, det gjorde jag... På övervåningen.. Satan i gatan, vad kallt det var där !! :eek:
Stack därifrån pga andra orsaker än hästarna...om man säger så...:angel:

Japp, det var iskallt. Jag bodde i rummet längst in. Det till höger, innan för köket alltså. :)

Jag "slutade utan uppsägningstid" efter min brottningsmatch med J.R.

Japp, det var iskallt. Jag bodde i rummet längst in. Det till höger, innan för köket alltså. :)

Jag "slutade utan uppsägningstid" efter min brottningsmatch med J.R.

Kan tänka mig det !! Fy 17...
Hade han visat sådanan "tendenser" innan, J.R ?! Eller small det bara till ?

Jag fick i efterhand veta att han attackerat både Staffan och någon ytterligare som arbetat där. Men det var ingen som varnade mig eftersom de tyckte att det var bättre att man inte visste det. Tanken var att man då inte skulle vara nervös och på det sättet trigga hästen till att attackera igen. Du kan säkert själv tänka dig vad jag tycker om det tillvägagångssättet.

Jag fick i efterhand veta att han attackerat både Staffan och någon ytterligare som arbetat där. Men det var ingen som varnade mig eftersom de tyckte att det var bättre att man inte visste det. Tanken var att man då inte skulle vara nervös och på det sättet trigga hästen till att attackera igen. Du kan säkert själv tänka dig vad jag tycker om det tillvägagångssättet.

Jisses... Mja, vad säger man ?!
Fick du ut något på försäkring eller något skadestånd ?

Det är ungefär som att säga:
"- Hej, vill du låna min bil ? *men jag tänker inte tala om att det inte finns några bromsar på den*

Hm...ingen bra liknelse kanske, men...ja...typ något sådant.

Fortsatte du jobba med hästar efter det ?

Jag var inte jurist på den tiden, så jag hade inte en tanke på försäkring. Och jag jobbade svart.

Riktigt rolig liknelse! :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 495
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 202
Senast: Queen
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka