U
ungochgalen
Jag och min sambo köpte en ny lägenhet och vi flyttade in i måndags. När vi kom dit upptäckte vi att den förra ägaren hade plockat bort kontakterna i taket så att det bara fanns eltrådar kvar. När jag ringde henne och frågade om det så sa hon att det inte hade funnits några kontakter när hon flyttade in och att hon själv hade använt speciella spotar som man bara fäste direkt i trådarna.
Jag undrar nu om vi har rätt att kräva att hon ersätter oss för de utlägg vi kommer att få i och med att vi måste köpa nya kontakter och förmodligen ta hit en elektriker som installerar kontakterna? Jag tror att vi har rätt till det eftersom hon inte sa till oss att det inte fanns kontakter i taket och att vi själva inte heller kunde upptäcka det (då det fanns lampor i varje rum när vi tittade på lägenheten). Visst är det väl så?
Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra?
Tacksam för hjälp!

/Ungochgalen
Jag undrar nu om vi har rätt att kräva att hon ersätter oss för de utlägg vi kommer att få i och med att vi måste köpa nya kontakter och förmodligen ta hit en elektriker som installerar kontakterna? Jag tror att vi har rätt till det eftersom hon inte sa till oss att det inte fanns kontakter i taket och att vi själva inte heller kunde upptäcka det (då det fanns lampor i varje rum när vi tittade på lägenheten). Visst är det väl så?
Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra?
Tacksam för hjälp!

/Ungochgalen