En legend är borta

Sv: En legend är borta

oh... beklagar forlusten Thina...

Var radd om dig och lat dig sjalv sorja din van i frid och sa lange du behover.

Med all respekt beklagar jag din stora förlust, i sanning var ni ett fantastiskt ekipage. Varma hälsningar/CRJ73

Jag är så ledsen för din skull Thina. Men han hade det bra hos dig. Han kunde inte haft det bättre!

Det är en väldigt kluven känsla att förlora en gammal vän, men när min Bracke dog så kände jag på något vis att boken var färdigskriven.

En häst som farit rätt illa och som sedan fått stanna många många år i ett bra hem högt älskad. Och sedan när han var färdig så travade han helt enkelt över till ett annat ställe.

Sorgen och saknaden sitter självklart i länge, men på något sätt är dom ändå med oss varje dag i tusen år- alla älskade djur.

Livet är en cirkelrörelse--- födelse - levnad- död----kroppen går tillbaka till naturen och själen hoppar in på nytt när den är redo för en ny omgång.

Äsch det är svårt att förklara...

Vackert skrivet!

Beklagar förlusten Thina! :cry: Förstår att ni måste haft något mycket speciellt.

(Vågar man fråga vad som hände?)

Vackert skrivet!

Beklagar förlusten Thina! :cry: Förstår att ni måste haft något mycket speciellt.

(Vågar man fråga vad som hände?)

Vad jag förstår så blev han hastigt sjuk. Men exakt hur och av vad får nog Thina själv berätta om när hon vet mer själv och känner för /orkar att delge oss.

Beklagar verkligen. Visst är det orättvist hur kort tid våra finaste vänner ges här på jorden?

Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow,
I am the softly falling snow.
I am the gentle showers of rain,
I am the fields of ripening grain.
I am in the morning hush,
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight,
I am the starshine of the night.
I am in the flowers that bloom,
I am in a quiet room.
I am in the birds that sing,
I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there. I do not die.

Mary Elizabeth Frye

Beklagar verkligen sorgen! *tröstkramar*

/zelma

Jag skickar massor av kramar till dig, Thina.
Önskar att jag kunde göra mer.

Vackra, ståtliga, goda Thijs... :cry:

Blir aldelles tårögd när jag tänker på hur ont förlusten av en häst gör dessa vackra djur som gör allt för sin människa och lyssnar på allt man berättar :love: :cry:

Jag beklagar verkligen förlusten Thina! Du och Thijs har varkligen varit goda förebilder för mig..

Jag minns när jag såg er för en herrans massa år sedan och jag blev så sjukt imponerad.
Vet inte vad jag mer kan säga mer än att jag sörjer med dig!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 212
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon tävlade in i det sista, legendaren Anneli Drummond-Hay och så sent som i april i år kom boken om hennes liv. Men den 31 juli i år...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 624
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar