En lampa tändes.

attempt

Trådstartare
Jag har suttit uppe hela natten, av okänd andledning.. men iallafall, jag har surfat runt hela natten på olika sidor, och fastnade på sidor om Roping; filmer, bilder, texter mm. Och jag blev helt fast! Det var som att något trillade ner och sa: Du ska börja träna/tävla roping!
Det roliga är att en tjej i stallet som jag var med och tränade häromdagen sa det till mig, typ: Att du inte börjar tävla i roping, du som har en sån jäkla snabb häst!

Finns det någon här på buke som tränar/tävlar roping?
Är T. Arvidsson den enda duktige ropingtränaren i Sverige?
Finns det beginnerstävlingar för roping?

;)

Sv: En lampa tändes.

Jag tävlar inte, men jag ska bannemej börja! ;) :D
Ang. tränare vet jag inte... men Tommy känns ju... bäst...
och ja det finns det :) va ju en klass beginners på chappen.

Jag har dock ett problem... jag har ingenstans att fästa repet vid :(
finns ingenstans att fästa den dära remmen så att säga...
eftersom det typ är en Cowhorse-sadel... dumt... men det borde
ju gå att bygga ngnting...

Det finns fler duktiga ropingtränare men han är väl den som hörs och ses mest........och han är jäkligt duktig.
De som var med i ropingklasserna på chappen var ett stort antal av hans elever.....i en klass tror jag han tävlade mot 13 av sina elever :D

Men du......har du långt till Kinna?

Kan man inte fästa en rem runt hornet och sätta repet i? S'tter man det bara runt hornet så ligger det ju i vägen.

T har ropingträningar i Kinna regelbundet.....men han har clinics runtom i hela landet. Ring och prata med honom så kan han kanske ge dig svar.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 027
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix