En kattmöbel blir till! *bildtråd*

Sv: En kattmöbel blir till! *bildtråd*

Du behöver inte göra ** för att "dölja" företagsnamn, man fattar ju iaf (tom moderatorn och gunnar;)) så det är rätt onödigt.

Jag vill inte gärna utmana ödet med att få tråden raderad för reklam eller nått..;)

OT: Haukur: Jag har alltid trott att man gör *** på företagsnamn för att de inte ska synas i Google om någon googlar på företagsnamnet? Men det är jag det...

TS: Jag är grymt imponerad! Vilket jobb! Kan man beställa en likadan? :D

Beställa redan? Ni har ju inte sett slutresultatet än! :p

Nå dags för uppdatering!

Fick plankan utsågad i stallet igår, självklart var inte kameran med..
Hålet är ca 16cm i diameter.
3246553881_844f2bff97.jpg

3247381540_a6d8456ff0.jpg

Sedan fick jag klossarna utsågade och fastsatta iaf i ena röret,
3247377564_3a5092bdbc.jpg

3246547563_efc6afc881.jpg

Sen övergav jag idén om plaströret när jag fick tag på en gammal hagstolp som Eddi bröt av i somras. Denna skall vara allra högst upp med en korg på. Stolpen skall kläs med sisalrepet.
3247378606_9bc851bbd9.jpg

3247380256_8c0165fc9e.jpg

Så, det var den uppdateringen jag hade idag!

Om stolpen är behandlad för att motstå röta ska den inte vara inne i husvärmen och absolut inte användas till några saker som katterna kan få i sig av.

Jag har fått det rådet en gång i en butik med häst/djurgrejer.

Om stolpen är behandlad för att motstå röta ska den inte vara inne i husvärmen och absolut inte användas till några saker som katterna kan få i sig av.

Jag har fått det rådet en gång i en butik med häst/djurgrejer.

Då stolpen inte ska vara "bar" utan ha ett tjockt lager sisalväv kommer katterna ändå inte åt stolpen! ;)

Ja fast den avger ju en massa kemikalier inne i stugvärmen, vad jag förstod av dem. Det kommer de kontakt med i alla fall när de använder klättermöbeln.

Jag tycker hela idén med ditt hemmabygge är smart annars och väldigt kreativt också :laugh: Kul grej! Katterna har väl roligt redan nu med allt innan den är klar förstår jag, för hjälper till gör de väl inte ;)

(och bara måste fråga: zitell som i skimmelvalacken zitell?)

Ja, det stämmer. Valack född 84 som spenderade många år på ridskolan i Skövde, hade honom på foder ett tag. Hur känner du till honom?

Ursäkta trådkapning...

Ja fast den avger ju en massa kemikalier inne i stugvärmen, vad jag förstod av dem. Det kommer de kontakt med i alla fall när de använder klättermöbeln.

Jag tycker hela idén med ditt hemmabygge är smart annars och väldigt kreativt också :laugh: Kul grej! Katterna har väl roligt redan nu med allt innan den är klar förstår jag, för hjälper till gör de väl inte ;)

Fast den har ju stått inne nästan 8 månader nu.. Den borde väl ha "osat" färdigt tycker man.. :confused:

har du någon skiss som man kan se efter? är nyfiken:p
och hur långt har du kommit, om man säger 0-100%?;)

Oooh ser ut att bli skitbra! Väntar med spänning för att se det färdiga resultatet.:banana:

Vad smart att göra en själv! Vilka idéer jag fick nu :D

Tittade på en massa kattmöbler och blev lite putt på att de var så dyra. :mad: Jag menar SÅ svårt kan det väl inte vara att göra en egen! Så, jag åkte en vända till stan och inhandlade det nödvändigaste och tänkte göra en lite följetalong här! Inköpslista får ni via pm om ni vill ha!

Här är allt jag inhandlade idag (förutom lim & katten då! :D )
25919807.jpg

Plädar, kuddar och dynor till korgarna
25919808.jpg

Vanliga gjutrör i papp samt ett dräneringsrör i plast inhandlade för en billig peng på byggmarknad
25919810.jpg

En gammal hederlig mdf i botten som fot, alldeles gratis! :bump:
25919812.jpg

Jag blir grymt imponerad! Vad duktig du är! Du skulle kunna börja sälja sådana:angel:

Hur går det? Är jättenyfiken! :bump:

KL

Hur gåååår det?
Blev det någon möbel? :bump:

Jodå.. I sinom tid.. Tappade lusten lite men jag ska skärpa mej! Ska göra ett försök till i helgen.

Vad roligt att följa, du har möjligen inte en liten hårig vänn som gärna vill hjälpa till att tex snöra runt repen mm?? ;) vad kreativa vissa är, själv köpte jag en i 3 sektioner upp till taket för 750kr.. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka