En jävla smitare...

Fodong

Trådstartare
Minns ni att jag för två veckor sedan berättade att min pappas hund fick tas bort för en stor tumör på mjälten?

Igår eftermiddag blev min mammas tax påkörd av en jävla smitare.:cry:
Han körde troligtvis genom deras område för att spara tid, det är genomfart förbjuden och han körde fort. Taxen hamnade under bilen, han bromsade till och när min pappa och grannen sprang mot bilen så rivstartade han och körde snabbt därifrån. Det var först då som taxen skrek, så kanske hade allt gått bra om han bara hade stannat.
Pappa åkte snabbt ned till djursjukhuset (tar bara 5 minuter), hunden var vid medvetande och röntgades igenom, vi var rädda att ryggen var av. Vid sjutiden konstaterades att han skulle klara sig. Bäckenet var sprucket, lårbenet av och ena benet var ur led.
Han fick sova över hos veterinären och var vid liv tidigt i morse, nästa gång veterinären tittade till honom var han död:(
Troligtvis hade njurarna skadats...

Idag är det exakt två veckor sedan de fick ta bort schäfern.

Taxen var en underbar personlighet. Genomsnäll, älskade alla, särskilt barn och mig:cry: Han var min absoluta favorit efter min egen hund.

Jag, syrran och grannen åkte runt i området igår kväll och försökte hitta bilen, men pappa och grannen hade blivit så chockade att de inte hade något bra signalement på bilen och vi hittade inget.
 
Sv: En jävla smitare...

Fy faan, vad fegt!
Hoppas ni hittar idioten!

Det ger er inte hunden tillbaka, men kanske känns bättre!:(

Beklagar sorgen!
 
Sv: En jävla smitare...

Lider med er.. massa tröstkramar till hela familjen :cry:


:( usch vad hemskt.. vilka puckon de finns... Jag hade gjort precis som er.. jag hade letat efter den där bilen.. även om man kanske aldrig hittar den men fy 17.. H*n hade fått veta att dom levde..

Har ni anmält de till polisen??
 
Sv: En jävla smitare...

Fy sjutton vad hemskt! Hoppas människan lider allvarliga kval.:mad:
 
Sv: En jävla smitare...

Men fy var tragiskt. Synd de inte fick numret på bilden, men vem tänker på sånt i ett sånt läge.
 
Sv: En jävla smitare...

Fy fan... Stackars er!
Hoppas verkligen ni hittar något så att ni kan få veta vad som har hänt.. :(
 
Sv: En jävla smitare...

Vad hemskt! Stackars dina föräldrar och dig och din syster också.Tröstekramar

Jag kan inte förstå mig på människor som gör något sådant som att bara smita
 
Sv: En jävla smitare...

Måste vara långt koppel då, eftersom grannen och din pappa sprang till vägen..
 
Sv: En jävla smitare...

Funderat på att kontakta tidningarna? Även om det inte hjälper er att få tillbaka hunden så får förhoppningsvis idioten riktigt dåligt samvete och tänker sig för en annan gång. :mad: Vem vet, h*n hade kanske ngn med sig i bilen som anmäler när den ser hur illa det gick för hunden? :cry:
 
Sv: En jävla smitare...

Måste vara långt koppel då, eftersom grannen och din pappa sprang till vägen..

Jag antar att vad du vill få fram var att hunden inte var kopplad.
Menar du att det är tillåtet att köra på okopplade hundar? Hunden stod ju still, så det var ju inte så att han sprang omkring på vägen utan kontroll.
Jag skrev att de sprang mot bilen, inte mot vägen.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag kallar det att springa mot något oavsett sträckan till objektet.
 
Sv: En jävla smitare...

Funderat på att kontakta tidningarna? Även om det inte hjälper er att få tillbaka hunden så får förhoppningsvis idioten riktigt dåligt samvete och tänker sig för en annan gång. :mad: Vem vet, h*n hade kanske ngn med sig i bilen som anmäler när den ser hur illa det gick för hunden? :cry:
Ja, detta är med i vår lokaltidning den här veckan.
Det som är det stora problemet är ju hur någon kan få för sig att smita ifrån något sånt och det faktum att hunden kanske hade klarat sig om föraren inte gjort det.
Min pappa är fullt medveten om att han borde haft bättre uppsikt. Men det betyder inte att bilföraren gör fel när han både kör där det är genomfart förbjuden och dessutom smiter.
 
Sv: En jävla smitare...

Jag lider med er!
Tragiskt att folk smiter från olyckor. Jag tror inte de mår bättre av att först köra på en hund och sedan smita från platsen :mad:

I alla fall, oerhört tråkigt det som hände er hund. Vet vad ni går igenom! :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 648
Senast: vallhund
·
K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 493
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp