En helt ny värld...

Sv: En helt ny värld...

Hahaha! Ungefär som foxhounds, de fick tydligen en blandning av hästkött och havregröt. En grupp foxhounds som fanns med bland de stridande i amerikanska revolutionen föranledde detta brev, undertecknat av ingen annan än Banastre Tarleton:

"Sir

Agreeable to former Custom & Promise I am to request that you will furnish the Bearer with a Barrell of Oatmeal for the Fox Hounds."

:D

Hos min svärmor i England åker the Master of the Hounds runt och skjuter gamla hästar som tjänat ut, och som ägarna vill ge ett värdigt slut. Sen tar han hem hästkroppen och den är vad Foxhoundsen äter! Känns fint på nåt vis - hästarna älskar att ridas i jakt, och när deras dagar är över blir deras kroppar till mat åt alla de Foxhounds som de galopperat efter!
Knapplån...........!

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 408
Senast: calm
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Efter som att jag aldrig kommer på rätsida med Bettys födointag och jag börjar bli trött på det. Jag känner att det är taskigt av mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 609
Hundhälsa Viktor är en nioårig riesenschnauzer som tror han är nio månader och lever sitt liv enligt devisen "fullt ös, medvetslös". Energi är...
Svar
13
· Visningar
3 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka