E
emma_sthlm
Eftersom jag har startat en miljard trådar vet ni säkert vem jag är vid det här laget men för er som inte vet;
Jag är 19 år och medryttare på ett sto som är 23.
En underbar häst på alla sätt, det känns som vi har kommit varandra närmre redan, jag har bara ridit henne i ca 3 veckor.
Hon springer inte ifrån mig i hagen som hon annars brukar, utan väntar på mig och t o m går framåt när jag ropar.
Hanteringen är lätt som en plätt, goare häst får man leta efter MEN...
Jag kan inte rida henne ensam.
Efter 10 minuter tvärvänder hon och går tillbaka i stallet.
Styr man tillbaka henne går hon fram ett steg och vänder sedan igen.
Den andra medryttaren kan rida henne själv, men inte jag.
Helt klart testar hon mig och hon har lyckats få sin vilja igenom, jag har bara försökt en enda gång att rida ut själv, resten av gångerna hakar jag på någon annan.
Det håller inte i längden förstår jag ju, men jag är ringrostig och handfallen, vad ska jag göra? Eller framförallt HUR ska jag göra?
Jag är ringrostig och har aldrig stött på det här problemet tidigare.
Jag har funderat på att helt sonika sitta av när hon gör så och leda henne, men snön går mig upp till knäna och leda henne hela rutten skulle bli en riktigt pärs.
Tar tacksamt emot alla goda råd ni har på lager
Jag är 19 år och medryttare på ett sto som är 23.
En underbar häst på alla sätt, det känns som vi har kommit varandra närmre redan, jag har bara ridit henne i ca 3 veckor.
Hon springer inte ifrån mig i hagen som hon annars brukar, utan väntar på mig och t o m går framåt när jag ropar.
Hanteringen är lätt som en plätt, goare häst får man leta efter MEN...
Jag kan inte rida henne ensam.
Efter 10 minuter tvärvänder hon och går tillbaka i stallet.
Styr man tillbaka henne går hon fram ett steg och vänder sedan igen.
Den andra medryttaren kan rida henne själv, men inte jag.
Helt klart testar hon mig och hon har lyckats få sin vilja igenom, jag har bara försökt en enda gång att rida ut själv, resten av gångerna hakar jag på någon annan.
Det håller inte i längden förstår jag ju, men jag är ringrostig och handfallen, vad ska jag göra? Eller framförallt HUR ska jag göra?
Jag är ringrostig och har aldrig stött på det här problemet tidigare.
Jag har funderat på att helt sonika sitta av när hon gör så och leda henne, men snön går mig upp till knäna och leda henne hela rutten skulle bli en riktigt pärs.
Tar tacksamt emot alla goda råd ni har på lager