En häst som slår sig hela tiden

lovehorses

Trådstartare
Jag har en häst på foder har haft han en månad ungefär, han har fått en massa sår på benen speciellt bak på haserna.
Gör han inga nya så gör han upp de gamla....:crazy:
Han har fått 2 sår på huvudet/pannan, bara på en vecka, vet inte hur...:confused:

Hur gör ni för att lite skydda era hästar?
Vad har ni för skydd på benen? har ni bara när ni rider eller hela tiden?

JAg funderar på isoleringscell.:D

Enligt ägaren så är han sån, av naturen... men hallå hur mycket sår som helst.

Sv: En häst som slår sig hela tiden

Har skydd på alla ben på min häst när vi rider, för hon slår i sig annars. Men hon är bara 5 år och har inte fått upp balansen än + att hon är ett fullblod och har bara varit ridhäst ca. 6 månader.
Men vad jag förståt så slår nästan alla unghästar i sig innan de hittat balansen. Sen finns de väl de som fortsätter att slå sig mm hela livet kanske pga benställningar osv.

Sv: En häst som slår sig hela tiden

Den hästen som jag har är 6 årigt varmblod.
Hagen de går i är åker med lite skog i. Så det får han så i.
Jag ha lindat när vi varit ut och ridit men man kanske borde göra det hela tiden, fast man rider på en bana eller åker. Hur gör ni?

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
42 143
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka