En gullekatt flyttade in här!

ika77

Trådstartare
Jaha.. igår tändes grillen här och köttet plockades fram. Då hörs ett plågat jamande konstant i våran syrenhäck.
Fram tittar en ursöt randig kattpojke. :love:
Han är huuur kelig som helst.
Men han var så smaaaal!
Knotorna längst bak på ryggen stod rakt upp. :eek:
Jag kunde inte bara motstå att ge han mat och vad han ååt. Herregud jag trodde han skulle kväva sig själv när han kastade i sig maten.
Nu har han sovit i våran soffa hela natten.,
Har gjort sig så hemmastadd så det känns som att han har bott här i 100 år.. :D
ringde katthemmet här och polisen.
Ingen har fått in en anmälan som stämmer in på beskrivningen på denna katt.
Jag har bestämt mig för att hittar vi inte hans rätta ägare så får han bo här hos oss. Han är verkligen så hjärtlig och hur trevlig som helst.

Han ska till veterinär och bli kastrerad och igenomkollad.
En avmaskning och vaccinering hade nog inte varit fel heller.,

Ville bara berätta våran lilla historia. Nu återstår bara att se om nån hör av sig.:)

Sv: En gullekatt flyttade in här!

åh va härligt att den lille får stanna om ingen hör av sig!
Ros till dig för att du bryr dig!

Jaaa!
Han är så himla go´! Klart att han får stanna om han inget hem har.

Mina andra katter har accepterat honom hyfsat iaf. Min loja hankatt på 5 år bryr sig inte alls om andra katter. Nosade på den nya och det såg ut som han sa: Jaja.. du får stanna här då. Bara du inte tar min sovplats så är det helt ok.:D

Honkatten min däremot är högst tveksam till om denna nya är trevlig alls.
Tittar skeptiskt på han och fräser lite..

Men den nya katten har tagit oss alla till sitt hjärta. Även våran labradorhane.
Han är lite rädd till han men de går runt benen på varandra och verkar inte alls tycka att det är nåt att orda om.. :D

Han går här och småpratar hela tiden och följer mig vart jag än går.
Såå söt så!
Kan lägga ut en bild på honom lite senare så ni får se den underbara "lille" herren.
Gissar på att han är max 1 år gammal.

Vad roligt :) Ja bild vill vi se :p :D

Här kommer bilder på toke-katten. :love:

Tkekatten.jpg

tokekatten2.jpg

Tokekatten3.jpg

Sån söt kelgris är det.
Vet inte vad jag ska kalla honom bara.:crazy:
Det verkar som att ingen söker honom och det finns inga som har anmält en katt saknad.
Så hoppet att han ska få stanna är ganska stort..

Naw vad söt :love:
Det är samma sak här hemma, en katt har flyttat in och bott här lite då o då i flera månader, vi trodde att det var en hane, men för nån vecka sedan var den väldigt tjock om magen så vi antog att det var en hona som skulle ha ungar, och så för fyra dagar sedan födde den ungarna (utan vår vetenskap :D) i källaren :love: :p
Vi har inget namn på mamman än och ingen tycks sakna den :crazy:

Men vilken tur att hon hittade hem till dig och fick kattungarna där.
Så hon slapp få dem och gömma dem ute nånstans.. :crazy:
Det är tur att det finns djurvänner som oss som kan hjälpa de stackars arma katter som har villat bort sig. :bow:
Men man hade önskat att fler vore smarta att kastrera sina katter.:crazy:
Det blir så många annars ..

ja precis :) :p
ja det tycker man ju, ska man ändå inte ta ungar på dem så är det ju helt onödigt att inte kastrera dem..var det en hane, den som kom till dig?

Har också en "inflyttad"...
Stor rödrandig hankatt.
Och vi som har så många förut, 7st.
Men det är klart att han får stanna, han med!

oj det var många.
men visst är det lätt hänt att man blir "bara den här oxå. en till gör ju ingen skillnad" :p

är det inte konstigt att inte fler människor efterlyser sina katter om dem sprungit bort? (om det inte är så att ägarna kastat ut dem och inte vill ha dem kvar)

ja precis :) :p
ja det tycker man ju, ska man ändå inte ta ungar på dem så är det ju helt onödigt att inte kastrera dem..var det en hane, den som kom till dig?

Ja det är en hane. Även han okastrerad.. :crazy:
Men det ska åtgärdas. :bow:

oj det var många.
men visst är det lätt hänt att man blir "bara den här oxå. en till gör ju ingen skillnad" :p

är det inte konstigt att inte fler människor efterlyser sina katter om dem sprungit bort? (om det inte är så att ägarna kastat ut dem och inte vill ha dem kvar)

Det förvånar mig mycket! :eek:
Jag ska iof sig ner här och kolla om det sitter nån lapp i nån affär här, men varken polisen eller djurskyddet här hade nån sån här katt anmäld saknad.
Jag bad dem kolla ganska långt bak i tiden eftersom han är ganska smal.
Men inget.... inte nån..
Konstigt. Jag menar, hur kan man INTE älska denna lilla hjärtliga kissen?
Han är ju helt underbar! :love: :love:

Oj!
Vad många du har!
Men det är speciella djur. Man fäster sig.:love:
All heder åt dig!

Sen skulle jag inte kunna tänka mig att sätta denna lille herre i ett "katthem" för man vet ju aldrig hur länge han blir kvar. De kanske inte ens hittar nåt hem åt han..
Randiga vanliga bondkatter finns ju i överflöd ändå...:crazy:
Så det är givet att han har stannar här.. Han valde ju oss så.. Det ser jag som en ära.:bow:

Oj!
Randiga vanliga bondkatter finns ju i överflöd ändå...:crazy:
Så det är givet att han har stannar här.. Han valde ju oss så.. Det ser jag som en ära.:bow:

:bow: :bow: underbar inställning

skulle själv ha en vanlig randig bondkatt när jag skaffade katt men blev ju så kär i de första jag var o tittade på så nu har jag en grå, en gul och en vit med fläckar... så jag får väl också hoppas på att en sån trevlig kille som din flyttar in hos mig :idea: :love:

Okej vad bra av dig att kastrera honom :)
Det ska vi förmodligen göra med våran nu oxå, för jag antar att hon kommer att stanna :D om vi inte vill ha fler ungar då förståss ;)

ja jag har oxå gått runt och kollat om jag sett nån lapp nånstans, men icke då... ingen lapp någonstans :crazy:
inget halsband hade den heller, och katten ser rätt så ung ut, högst 2 år.. och tam är den..jättetam.. :p så den borde ju haft ett bra hem innan tycker man ju..

Ja det låter ju som att den har haft ett hem nånstans..
Konstigt ändå att de inte hittar hem eller vad det nu är som har hänt.
Kanske ägarna har flyttat och inte fått med sig katten el nåt.

Eftersom våran är en okastrerad hankatt mitt i sin könsmognad
( vad jag tror) så kan de ju vandra väldigt långt.
De kan ju gå flera mil.
Så han har nog säkert villat bort sig.
Undrar om jag hittar hans hem..
Vet inte vad jag hoppas på...:angel: :love:

Ett litet tillägg:

Hon på djurhemmet sa att har man anmält hos polisen och ingen hör av sig inom 14 dagar så kan man betrakta katten som sin! :bow:
Är han här om 14 dagar så kommer han att döpas till Kenzo!:D

ja precis..äh mig gör det inget :D :p

jo de kan ju de, vandra en bit.. haha men jag tror allt att du hoppas på att ingen saknar honom :D :angel:
vem vill inte ha en till söt liten kisse? :)

Ett litet tillägg:

Hon på djurhemmet sa att har man anmält hos polisen och ingen hör av sig inom 14 dagar så kan man betrakta katten som sin! :bow:
Är han här om 14 dagar så kommer han att döpas till Kenzo!:D

Wehey :p :D
Oj vi har då inte anmält till polisen, men å andra sidan, som ägarna vill ha katten så borde de ju sätta upp lappar vid affärerna m.m.. annars kan de ju inte direkt vara så intresserade :crazy: och är den inte idmärkt eller chipmärkt eller vad det nu heter, och inget halsband..så :crazy:

Han bajsade just på mattan! :eek:

:rofl:
Han gillar inte våran kattlåda med tak.
Sen tror jag inte han hittar dit riktigt ännu.

Släppte ut han nu och då gick han och kissade i rabatten sen kom han in igen med språng och glädjetjut när han såg att jag väntade i dörren på han!:love:

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 601
Senast: Safir
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Katthälsa Har aldrig tidigare varit här inne på kattforumet men följande hände i morse; Jag sitter i godan ro med kaffekoppen i handen framför...
2
Svar
33
· Visningar
8 014
Senast: elbereth
·
Övr. Katt Vet inte om någon kommer ihåg min tråd för någon månad sen om att vi tagit hem en utslängd kattunge. Hon skulle säljas då vi har 4...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama