En gullekatt flyttade in här!

Sv: En gullekatt flyttade in här!

haha grattis :D
naaw så sött :p va gullig han verkar! :)

till en början hade vi ingen kattlåda till våran, för det var ju inte våran liksom.. så vi släppte ut den lite då o då så den fick göra sitt och sedan fick den komma in igen..nu har den fått låda, men den går nästan aldrig där :crazy: den har gjort det en gång på 4 dagar eller nått..så vi släpper ut den lite då och då istället.. den trivs väl bättre med det helt enkelt :D :p

Nä, det bästa är nog att man släpper ut den med jämna mellanrum så han lär sig att be om att få gå ut.
Så gör mina andra 2.

Men eftersom jag har en slökatt som helst bara vill ligga inne och softa och aaaldrig skulle få för sig att vara ute på natten så har jag låda inne för säkerhets skull.;)

Jo han är verkligen gullig!
Och han visar så tydligt hela tiden att man är omtyckt.
Han småpratar hela tiden och gosar med en.:love:

Haha, ja det är ju alltid bäst - ifall att liksom.. :D

Så underbart med en katt som är sådan :love: :p

Vad söt! :love:
Heder till dig som tar dig an honom, hans historia påminner om den katten vi har nu. Han hittades också helt utmärglad av en person som lämnade in honom till djursjukhuset och de kontaktade katthemmet som kom hit med honom och här har han fått bo i 2 månader nu och ska flytta om ca 1 vecka till ett nytt, jättebra permanent hem. :)
Han är högst 10 månader och troligen en sommarkatt som någon dumpat.. Kelig och pratsam.

Ja han är verkligen jättesöt! :love:
Han har vandrat rakt in i mitt hjärta.
Gullekatten.

har du inte satt upp några lappar i grannskapet eler i närmsta matbutik?

anmälningar till polisen går ibland om varandra, vilket gör att en katt katt amälas försvunnen samt upphittad utan att någon av anmälarna får reda på det...

vem vet, kanske sitter det nån ensam gamling i en stuga, utan möjlighet att ta sig till matbutiken för att sätta upp lappar och saknar sin katt!

Så avakta minst 2 veckor innan du börjar betrakta den som din...

Det har jag skrivit lite längre fram i tråden.
14 dagar har man som väntetid innan man kan betrakta den som sin, ja ;)

Jag har gjort anmälningar och sökt lite här och var.
Nu kan jag inte göra mer än att vänta.. :bow:

Okej fick bara känslan av att du väldigt gärna ville ha kvar den och inte direkt ansträngt dej för att dom eventuellt rätta ägarna skulle veta att katten var upphittad!
men jag hade väl fel.. sorry..

Okej fick bara känslan av att du väldigt gärna ville ha kvar den och inte direkt ansträngt dej för att dom eventuellt rätta ägarna skulle veta att katten var upphittad!
men jag hade väl fel.. sorry..

Näää, om jag kan bli kär i katten efter 2 dagar så kan jag bara föreställa mig att den som har haft han tills nu är ännu mer förälskad i honom..
Kanske är det nån liten tös som sitter hemma och gråter.
Då ska han givetvis hem..:bow:

Vi får se vad som händer.
Det var en som ringde idag, men det var inte rätt katt...

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 601
Senast: Safir
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Katthälsa Har aldrig tidigare varit här inne på kattforumet men följande hände i morse; Jag sitter i godan ro med kaffekoppen i handen framför...
2
Svar
33
· Visningar
8 014
Senast: elbereth
·
Övr. Katt Vet inte om någon kommer ihåg min tråd för någon månad sen om att vi tagit hem en utslängd kattunge. Hon skulle säljas då vi har 4...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama