Lampan
Trådstartare
Nu hoppas jag att ni kan hålla en vettigt ton i detta inlägget, så moderator slipper låsa tråden
Ni behöver kanske inte lägga i dom allra högsta växlarna
Ocheldaupperochreagerarsomdetinträffadekanjämförasmedjordensundergång...eller nåt
Nu till frågan
Min unghund 6 månader har börjat "mucka" lite om han blir irriterad
Det kan vara i en situation där han har ätit upp sin mat, sen vill han fram och äta av tikens
Jag står mellan hundarna och håller honom borta, så hon kan äta ifred
Då kan bli lite tjurig och börja bita väldigt löst i benen, han säger åt mig att flytta på mig..annars...
Samma sak kan vara om han ligger i soffan, han försöker få bort en från platsen.
Tillägger att hunden inte är aggressiv, han har aldrig visat aggressivitet mot någon,
Bara denna envishet att få som han vill
Jag har ignorerat beteendet och bara stått kvar och hållt undan honom.
Han har inte gett sig, han har blivit mer envis
Jag vill inte förvärra problemet
Har ni tips på hur jag ska göra, ska jag slänga godis bort från soffan, tikens matskål för att bryta?
Ni behöver kanske inte lägga i dom allra högsta växlarna
Ocheldaupperochreagerarsomdetinträffadekanjämförasmedjordensundergång...eller nåt
Nu till frågan
Min unghund 6 månader har börjat "mucka" lite om han blir irriterad
Det kan vara i en situation där han har ätit upp sin mat, sen vill han fram och äta av tikens
Jag står mellan hundarna och håller honom borta, så hon kan äta ifred
Då kan bli lite tjurig och börja bita väldigt löst i benen, han säger åt mig att flytta på mig..annars...
Samma sak kan vara om han ligger i soffan, han försöker få bort en från platsen.
Tillägger att hunden inte är aggressiv, han har aldrig visat aggressivitet mot någon,
Bara denna envishet att få som han vill
Jag har ignorerat beteendet och bara stått kvar och hållt undan honom.
Han har inte gett sig, han har blivit mer envis
Jag vill inte förvärra problemet
Har ni tips på hur jag ska göra, ska jag slänga godis bort från soffan, tikens matskål för att bryta?